Būti ar nebūti parkomatams?

Dalia JURGAITYTĖ, 2009-04-25
Peržiūrėta
485
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Miesto valdžiai apsisprendus šią vasarą iš poilsiautojų rinkti mokestį už stovėjimą centrinėje, vadinamojoje paminklosauginėje teritorijoje, numatyta įrengti per 20 parkomatų. Įkurta savivaldybės įmonė Rinkliavų centras, kuriam pavesta administruoti mokesčius. Miesto mero Vytauto Stalmoko teigimu, vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą senojoje miesto dalyje turėtų būti vėliausiai pradėta rinkti birželio viduryje. Nors valdančioji dauguma surado lėšų parkomatams pirkti, patvirtino jų išdėstymo schemą, tačiau ar šią vasarą pavyks įgyvendinti planus, kyla nemažai abejonių.

 

Paprašė patikrinti dokumentus

Pastarosiomis dienomis dėl parkomatų įrengimo Klaipėdos senamiestyje kilo skandalas. Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio specialistai kreipėsi į Klaipėdos apskrities viršininko administracijos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentą prašydami patikrinti, ar uostamiesčio senamiestyje įrengti parkomatai nepažeidžia statybų veiklą reglamentuojančių įstatymų. Patikrinus paaiškėjo, kad parengta parkomatų išdėstymo schema neatitinka įstatymų ir statybos techninių reglamentų bei jos nepatvirtino Kultūros paveldo departamentas. Klaipėdos miesto savivaldybei Statybos valstybinės priežiūros departamento vyriausioji specialistė Regina Šolienė surašė aktą dėl savavalės statybos senamiestyje.

Pagal Aplinkos ministerijos Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos išaiškinimą minėtiems parkomatams įrengti turėjo būti išduotas sąlygų sąvadas, parengtas techninis projektas, gautas statybos leidimas, jie turėjo būti pripažinti tinkamais naudoti. Tačiau miesto savivaldybė nepaisė nei minėtos įprastinės, nei supaprastintos statinio statybos tvarkos. Pastarojoje sakoma, kad nepripažintų tinkamais (nepriimtų nustatyta tvarka naudoti inžinerinių statinių, o šiuo atveju – parkomatų) naudojimas draudžiamas ir užtraukia administracinę atsakomybę iki 10 tūkst. litų. Tačiau Klaipėdos savivaldybės administracijos nuomone, parkomatams įrengti nereikia jokių dokumentų, esą juos galima prilyginti pakabinamoms pašto dėžutėms.

 

Ne paveldo funkcijos

Analogiška situacija susiklostė ir Palangoje. Savivaldybės tarybai nusprendus įrengti parkomatus, jie bus išdėstyti taip vadinamoje paminklosauginėje U-2 teritorijoje. Paprašius kurorto merą Vytautą Stalmoką pakomentuoti, ar įrenginiams statyti yra leidimai bei suderinimas su Kultūros paveldo departamentu, jis atsakė, jog minėta institucija imasi ne jai priklausančių funkcijų. „Kodėl Palangoje Kultūros paveldui nerūpi saugoti merdėjančios vilos „Anapilis“ ar griuvėsiais tapusio Kurhauzo?“ – retoriškai klausė meras, pridūręs, kad šiems objektams lėšų iš saugotojų negauta.

 

Dokumentai nesutvarkyti

Kad dokumentai nesutvarkyti ir neturima leidimų, patvirtino Palangos miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Edmundas Kivyta. Pasak jo, kol kas nėra išduotas nei įrengimo sąlygų sąvadas, nei atliktos kitos būtinos procedūros. Specialisto nuomone, palangiškiai su parkomatais gali įklimpti, kaip ir klaipėdiečiai.

 

Nemato reikalo ginčytis

Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vadovas Naglis Puteikis „Palangos tiltui“ sakė, kad jei kurorto valdžia nesupranta, jog parkomatams įrengti turi būti parengtas techninis projektas, gautas statybos leidimas bei įrenginiai komisijos pripažinti tinkamais naudoti, tai tegu metodinės pagalbos kreipiasi į  Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininkę Laurą Nalivaikienę, kuri įstatymų nustatyta tvarka teikia metodinę pagalbą. „Ginčytis su miesto valdžia nematau reikalo.  Dokumentai turi būti sutvarkyti, kaip tai numato Statybos techninis reglamentas. Jeigu jie ketina galynėtis su šia institucija, tai, manau, jų reikalas, nes už savavales statybas gresia didžiulės baudos,“ – sakė jis, pridūręs, kad parkomatai planuojami įrengti paminklosauginėje miesto teritorijoje – ne šiukšlių dėžės ir šiems inžineriniams įrenginiams privaloma suderinta projektinė dokumentacija.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos savivaldybės taryba posėdyje praėjusį ketvirtadienį, balandžio 29 d. priėmė sprendimą, kuriuo apmokestino automobilių stovėjimą Nemirsetoje ir kitose penkiose vietose. Savivaldybės administracijos Rinkliavų skyriaus vedėja Aušra Dangėlaitienė sakė „Palangos tiltui“, kad mokamų automobilių stovėjimo vietų skaičius Palangos miesto savivaldybėje plečiamas siekiant...


Atsižvelgiant į Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos orų prognozes, pasirašytas Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl šildymo sezono pabaigos Palangos miesto savivaldybės teritorijoje. Nustatyta 2020–2021 metų šildymo sezono Palangos miesto savivaldybės teritorijoje pabaiga – 2021 m. gegužės 6 d.


Palangos savivaldybės taryba posėdyje ketvirtadienį, balandžio 29 d. priėmė sprendimą, kuriuo apmokestino automobilių stovėjimą Nemirsetoje.


Išnuomojamos patalpos biurui miesto centrinėje dalyje

"Palangos tilto" redakcija, 2019 09 19 | Rubrika: Miestas

Palangos miesto centrinėje dalyje (Vytauto 85a, laikraščio „Palangos tiltas“ patalpose) išnuomojamos patalpos ofisams. Daugiau informacijos tel. 8 620 5340


Palangos centrinėje dalyje, Vytauto 85a, laikraščio „Palangos tiltas“ (šalia Darbo biržos) redakcijoje išnuomojamas atskiras 8 kv. cm. kabinetas. Tinka mažam biurui. Su baldais, internetu, seifu, šviesus. Yra galimybė šalia patalpų pasistatyti automobilį. Kaina su komunaliniais patarnavimais – 180 eurų mėnesiui.


Nuo gegužės 15 dienos iki rugsėjo 15 dienos už automobilių stovėjimą dalyje Palangos miesto gatvių renkama vietinė rinkliava. Miesto gatvės, kuriose kurortinio sezono metu už automobilių stovėjimą reikia mokėti vietinę rinkliavą, yra suskirstytos į tris zonas: raudonąją, geltonąją ir žaliąją.


Nuo gegužės 15 d. iki rugsėjo 15 d. imtinai kiekvieną dieną visą parą renkama rinkliava už automobilių stovėjimą visose mokamose automobilių stovėjimo vietose ir gatvių kelkraščiuose.


Kodėl miesto valdžiai buvo reikalingas Rinkliavų centras?

Alvydas Ziabkus, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2010 11 06 | Rubrika: Miestas

Atrodo, kad, suabejojęs, ar visi už automobilių stovėjimą gatvėse gaunami pinigai patenka į miesto biudžetą, būsiu pataikęs. Nes tik į kampą pareigūnų užspeistas niekadėjas griebiasi paskutinės gynybos:  „O kur įrodymai, viršininke“.


Ketvirtadienį posėdžiausianti miesto valdžia svarstys klausimą dėl rinkliavos mokesčio už automobilių stovėjimą kurorto gatvėse. Siūloma, kad nuo rugsėjo 1 dienos iki kitų metų gegužės 31 dienos palikti transportą nustatytose automobilių statymo vietose pusvalandžiui kainuotų 50 centų, o vienai valandai – 1 litas.


Būti ar nebūti parkomatams?

Dalia JURGAITYTĖ, 2009 04 25 | Rubrika: Miestas

Miesto valdžiai apsisprendus šią vasarą iš poilsiautojų rinkti mokestį už stovėjimą centrinėje, vadinamojoje paminklosauginėje teritorijoje, numatyta įrengti per 20 parkomatų. Įkurta savivaldybės įmonė Rinkliavų centras, kuriam pavesta administruoti mokesčius. Miesto mero Vytauto Stalmoko teigimu, vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą senojoje miesto dalyje turėtų būti vėliausiai...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius