Jau greitai kelionė iš Vilniaus į Palangą taps gerokai paprastesnė – pasakoja apie svarbius pokyčius

Palangos tiltas, 2023-08-01
Peržiūrėta
737
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Eimantas Balta. FOTO: ORGANIZATORIŲ NUOTR.
Eimantas Balta. FOTO: ORGANIZATORIŲ NUOTR.

Bendrovė „Ignitis“ pranešė ketinanti per artimiausius metus investuoti iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse. Pagrindinis tikslas – įrengti daugiau elektromobilių įkrovimo stotelių.

„Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta Delfi ryte sakė, kad elektromobilių tinklo infrastruktūros gerinimas yra vienas iš įmonės strateginių tikslų. 

Planuojamas didžiulė plėtra ne tik Lietuvoje 

„Iki 2026 metų Baltijos šalyse mes tikimės įrengti apie 3 tūkstančius įkrovimo taškų. Lietuvoje, Susisiekimo ministerijos statistikos duomenimis, yra apie 600 įkrovimo stotelių. Iki 2030 metų jie tikisi, kad Lietuvoje atsiras apie 6 tūkstančius įkrovimo stotelių – augimas dešimt kartų. Tai mes norime prie to prisidėti, skatinti elektrinį mobilumą ir judėjimą su, kaip įmanoma, ekonomiškesnėmis ir ekologiškesnėmis transporto priemonėm“, – sako E. Balta.

Suplanuotos investicijos išties įspūdingos. 

„Iki 115 milijono eurų per 3–5 metus mes planuojame investuoti į pačią infrastruktūrą, į tai, yra susiję vien tik su įkrovimo stotelėmis Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Jau turime nemažą patirtį Lietuvoje – pirmosios stotelės atsirado dar 2018 metų pabaigoje. Norime plėsti tinklą ir keisti požiūrį. Elektromobiliais nereikia važinėti tik mieste, nors dažnai galvojama, kad tai tik miesto automobilis. Mes jau sujungėme ne tik miestus, bet ir šalis ir tikimės, kad tas judėjimas Baltijos šalyse bus dar geresnis“, – įvardija pašnekovas.

Plėtra leis aiškiau planuoti keliones 

Automobilių ekspertas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius sako, kad po Lietuvą išties galima judėti elektromobiliais, tačiau pabrėžia, kad tai ne visuomet patogu, tad krovimo stotelių plėtra – itin reikalingas sprendimas. 

„Labai svarbi ši iniciatyva, nes man tenka važiuoti ne tik Lietuvoje ir išvažiavus jau į Vakarų Europą – Vokietijoje ar Skandinavijos šalyse, ten važiuoti yra patogu, patogu keliauti. Mieste, turbūt visur yra patogu, nėra problemų tokiame mieste, kaip Vilnius, bet stotelių plėtra Lietuvai labai svarbi. Jei esu Palangoje, yra didžiulė problema, nes yra tik dvi greitojo įkrovimo stotelės. Tai blogai tokiam automobilių kiekiui, koks susirenka į kurortinį miestą, ypatingai savaitgaliais“, – sako V. Milius. 

Kelionę elektromobiliu per Lietuvą pats išbandę V. Miliaus sako, kad yra didžiulis skirtumas nuo kelionės vidaus degimo variklius turinčiu automobiliu. Elektromobilio sąnaudos labai stipriai priklauso nuo greičio. 

„Jei elektromobiliu norime nuvykti nuo Vilniaus iki Palangos, važiuojant vasarą leistinu greičiu, su dauguma naujų modelių perkart nenuvažiuojamas atstumas. 130 kilometrų per valandą atstumas yra nenuvažiuojamas. Yra modelių, su kuriais jau ir tokiu greičiu gali nuvažiuoti, bet jie yra išskirtiniai, tokie, kaip „Mercedes-Benz EQS“, bet jis kainuoja 160 tūkstančių eurų ir tai ne būtinai geriausias pavyzdys plėstis eletromobilumui, nes ne kiekvienas gali tokius pinigus išleisti automobiliui. Važiuojant 110 kilometrų per valandą greičiu jau įmanoma su dauguma elektromobilių, bet tai yra 110, o žmonės, įprastai, važiuoja šiek tiek greičiau ir tą leidžia taisyklės. Tai reiškia, kad važiuojant elektromobiliu yra tam tikros išlygos – arba važiuoti lėčiau, arba reikia sustoti“, – įvardija V. Milius.

Pašnekovas sako, kad būtent sustojus jau ieškoma greitojo krovimo stotelių, o jų labiausia ir trūksta. 

„Greitojo krovimo stotelių galėtų būti ne tik daugiau, bet ir daugiau vienoje vietoje. Blogiausias scenarijus yra kai tau baiginėjasi elektra, atvažiuoji, o ten vienas stovi, kraunasi, kitas stovi, laukia, o tu trečias ir supranti, kad 40, plius 40, plius 40 minučių – yra stipriai per daug“, – įvardija pašnekovas. 

Žmonės nori ir patogumo 

Stotelių vystymo plėtra, anot V. Miliaus, išties labai reikalinga, tačiau būtų idealu, kad elektromobilio krovimo vietoje būtų ir kokių nors veiklų žmonėms, kad jie galėtų išnaudoti laiką: galėtų pavalgyti, ar dar ką nuveikti. 

„Gali ištraukti kompiuterį ir dirbti, bet ne visi tuo laiku norės išsitraukti kompiuterį. Geriau, kad ta infrastruktūra vystytųsi jau įrengtose degalinėse, vietose, kur jau yra kavinės, kažkokie centrai, kur žmonės gali praleisti laiką nesėdėdami automobilyje ir nežiūrėdami į telefoną“, – įžvalgomis dalijasi V. Milius.

Kalbino Titas Atraškevičius, parengė Rita Gečiūnaitė

DELFI

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Vienas iš būdų greitai atsikratyti buitinės technikos – paaukoti juos labdaros organizacijoms. 


Palanga jau netrukus pasidabins miesto vėliavomis bei pasiners į kultūrinių renginių šurmulį – kurorto bendruomenė kviečiama džiugiai minėti net du miestui svarbius įvykius ir aktyviai dalyvauti tam skirtuose renginiuose.


Bendrovė „Ignitis“ pranešė ketinanti per artimiausius metus investuoti iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse. Pagrindinis tikslas – įrengti daugiau elektromobilių įkrovimo stotelių.


Bet kuris karas yra baisus. Bet vienoks įspūdis, kai vos už tūkstančio kilometrų sugriautą ar karo žaizdas pradėjusią laižytis šalį matai per televizijos ekraną ir visai kitoks, kai tai regi savo akimis. „Man kelionė į Ukrainą birželio pradžioje ilgai įsimins. Ne tik dėl to, kad ten, ypač Kijeve ar jo priemiesčiuose, pavyzdžiui, Bučoje, kuri yra Palangos miestas partneris, ypatingai suvoki...


Gegužės 31 d., 18 val. Trakuose vyks interaktyvaus ir spalvingo Klimato muziejus atidarymo šventė.


Jei turite jums priklausančią aplinką, tai tokiu atveju, turite pasirūpinti ir jos tvarka bei švara. Taigi, aplinkos tvarkymo darbai taps reguliariai atliekamu veiksmu. Na, o, kad aplinkos tvarkymo darbus atliktumėte patogiai, paprastai bei greitai, yra būtinas atsakingas planavimas bei tam tikros priemonės. Taigi, kaip elgtis, kaip planuoti, ir kokias priemones verta įsigyti, kad aplinkos...


„Psyche ir gamta“ – tai tarsi paroda-kelionė. Fizinė, mentalinė ir dvasinė viename. Tai paroda apie gamtą ir joje vaikščiojantį nerimą, apie klaidžiojančią „psyche“, kuri stebi, analizuoja, nori suprasti“, – taip savo tapybos parodą, nuo liepos 29-osios eksponuojamą „Ramybės“ galerijoje, pristatė jaunosios kartos tapytoja Goda Lukaitė.


Lapkričio 5 dienos rytą Palangos senosios gimnazijos III-IV klasių mokiniams prasidėjo kiek neįprasta kelionė literatūros takais. Nuvykę į Kauną, pirmiausia aplankėme Maironio lietuvių literatūros muziejų. Apžvelgti svarbiausius Jono Mačiulio gyvenimo įvykius mums padėjo išlikusios autentiškos Maironio nuotraukos, jo rašytų kūrinių rankraščiai bei gidė, kuri su...


Mano kelionė iš Anglijos, Bristolio, į Lietuvą, o man ir į Palangą, buvo įdomi ir stebint, ir pašnekinant bendrakeleivius, kurie Anglijoje tikisi geresnio gyvenimo.


Jeigu teismas nepanaikins UAB „Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro“ (KRATC) sprendimo jau nuo rugsėjo 1 d. padidinti Palangai atliekų priėmimo „vartų mokestį“ nuo 55 iki 79,87 litų, o nuo kitų metų – iki 125,57 Lt, kurorto gyventojams teks gerokai patuštinti savo pinigines – už šiukšlių tvarkymą už paskutinį šių metų...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius