Gimnazistų literatūrinė kelionė į Kauną

Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Gimnazistų literatūrinė kelionė į Kauną

Lapkričio 5 dienos rytą Palangos senosios gimnazijos III-IV klasių mokiniams prasidėjo kiek neįprasta kelionė literatūros takais. Nuvykę į Kauną, pirmiausia aplankėme Maironio lietuvių literatūros muziejų. Apžvelgti svarbiausius Jono Mačiulio gyvenimo įvykius mums padėjo išlikusios autentiškos Maironio nuotraukos, jo rašytų kūrinių rankraščiai bei gidė, kuri su dideliu entuziazmu pasakojo apie šio literatūros klasiko gyvenimą. Apsilankėme ir Maironio memorialiniame bute.
Tik įėjus vidun, į akis krito senoviški baldai, jo sesers Marcelės su meile siuvinėtos užuolaidos, puošiančios kone kiekvieną langą, lentynos, pilnos įvairių retų knygų, skulptūros bei pats Maironis, žvelgiantis iš skirtingų paveikslų. Galima būtų teigti, jog Maironis itin žavėjosi menu. Tai rodo jo bendravimas su to meto dailininkais ir kai kurie paveikslai, kurie į jo butą atkeliavo net iš Peterburgo. Jo miegamajame puikuojasi retas „Jėzaus ir Marijos paveikslas“, nutapytas nežinomo dailininko. Paveikslas sudarytas iš pasvirų medinių lentelių, kurių vienoje pusėje nutapytas Jėzus, o kitoje Marija, todėl norint pamatyti vieną iš jų, reikia pakeisti stebėjimo kampą. Tačiau Maironis pasižymėjo ne tik meile menui. Jis buvo griežtas ir reiklus studentams, nes šiems, neišlaikius egzamino, egzaminuodavo juos tiesiog savo namuose. Į butą poetas atsikraustė iš Peterburgo ir profesoriavo Katalikų dvasinėje akademijoje. Maironis XXa. pradžioje buvo visuomenės autoritetas, anot gidės, tiesiog žvaigždė.
Artimiau susipažinę su šia asmenybe, turėjome šiek tiek laisvo laiko. Pagal pageidavimus galėjomeapsilankyti Kauno M. Žilinsko meno galerijoje, Lietuvos medicinos ir farmacijos muziejuje bei T. Ivanausko zoologijos muziejuje.
Vakare nacionaliniame Kauno dramos teatre mūsų laukė V. Bareikio režisuotas spektaklis „Hamletas“. Buvo įdomu prisiminti skaitytą kūrinį ir stebėti moderniai pastatytą spektaklį. Scenografija, dekoracijos,besisukanti scena, aktorių kostiumai – visa tai paliko neišdildomą įspūdį. Šis spektaklis dar kartą leido sau užduoti klausimą, kur slypi V.Šekspyro genialumas. Šitiek metų praėjo, o „Hamletas“ vis dar statomas pasaulio scenose? Šis aktualias temas paliečiantis spektaklis patiko kiekvienam – ir mėgstančiam knygas , ir jų vengiančiam, galima būtų sakyti, jog spektaklis pritaikytas jauno žiūrovo akims, nes jame sprendžiamas klausimas, kaip „būti“ šiame pasaulyje.
Iš kelionės grįžome kupini įspūdžių ir dar didesnės meilės literatūrai. Taigi, manau, jog ši kelionė buvo nepaprastai naudinga. Maironis, V. Šekspyras ir jų kūriniai įtraukti į privalomos literatūros sąrašą, o mokytis, arčiau „prisilietus“ prie šių autorių, kur kas įdomiau.

Rosita VAIČIŪNAITĖ
Senosios gimnazijos IVC klasės mokinė

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

O kas ta piligriminė kelionė? Nesistebėkite, nes to nežinojo net kai kurie kelionės bendrakeleiviai, išdrįsę leistis į avantiūrą. Nuotykį, kuris pakeitė gyvenimą iš esmės.

Bet kuris karas yra baisus. Bet vienoks įspūdis, kai vos už tūkstančio kilometrų sugriautą ar karo žaizdas pradėjusią laižytis šalį matai per televizijos ekraną ir visai kitoks, kai tai regi savo akimis. „Man kelionė į Ukrainą birželio pradžioje ilgai įsimins. Ne tik dėl to, kad ten, ypač Kijeve ar jo priemiesčiuose, pavyzdžiui, Bučoje, kuri yra Palangos miestas partneris, ypatingai suvoki...

Palangos senoji gimnazija turi kuo pasidžiaugti:  gilios humanitarinio ugdymo tradicijos puoselėjamos ne tik neformaliojo ugdymo užsiėmimuose, adventiniuose skaitymuose, ,,Poezijos rudens“ šventėse ar gimtosios kalbos savaitės renginiuose bei etninės kultūros veiklose, bet ir dalyvaujant įvairiuose regioniniuose ir respublikiniuose konkursuose ir olimpiadose. Gražių laimėjimų gimnazistai...

Lietuvai padovanotas auksas, trys medaliai su vyrų rinktine, vienas už kitą geresni klubiniai sezonai ir pavyzdys, jog krepšinyje galima iškilti ir iš mažiausių miestelių. 36-erių Renaldo Seibučio kelionė profesionaliame krepšinyje truko 17 metų, o ją sustabdė antroji nugaros išvaržos operacija, rašo Tomas Vanagas, Basketnews.lt reporteris

„Psyche ir gamta“ – tai tarsi paroda-kelionė. Fizinė, mentalinė ir dvasinė viename. Tai paroda apie gamtą ir joje vaikščiojantį nerimą, apie klaidžiojančią „psyche“, kuri stebi, analizuoja, nori suprasti“, – taip savo tapybos parodą, nuo liepos 29-osios eksponuojamą „Ramybės“ galerijoje, pristatė jaunosios kartos tapytoja Goda Lukaitė.

Kovo mėnesį Palangos senąją gimnaziją pasiekė džiugios žinios apie gimnazistų pasiekimus respublikinėse chemijos ir biologijos olimpiadose.

Gražų rudens rytą mes, Palangos senosios gimnazijos IB ir IID klasės mokiniai, išvykome į Plungės rajone esančią Bukantę, įsikūrusią Žemaitijos nacionaliniame parke. Ten turėjome netradicinę lietuvių literatūros pamoką.

Mano kelionė iš Anglijos, Bristolio, į Lietuvą, o man ir į Palangą, buvo įdomi ir stebint, ir pašnekinant bendrakeleivius, kurie Anglijoje tikisi geresnio gyvenimo.

Esu prisiekusi dviračių mėgėja, tad, ko gero, nėra geresnio būdo išbandyti save, kaip sėsti ant dviračio ir pasipustyti padus į Klaipėdą. Taip ir padariau. Čia – mano įspūdžiai.   35  kilometrų kelionė „Vis tiek turi baigtis kada tas takas“, – galvoju sau. Baigėsi. Už maždaug 35 kilometrų.  Po daugiau nei valandos jau nukabinus...