Pokyčiai motociklų vairuotojams: Seimas uždegė žalią šviesą sušvelninti atsakomybę dėl greičio viršijimo

Palangos tiltas, 2022-04-27
Peržiūrėta
1562
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Pokyčiai motociklų vairuotojams: Seimas uždegė žalią šviesą sušvelninti atsakomybę dėl greičio viršijimo

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso 416 straipsnio pakeitimui, suvienodindamas atsakomybę už greičio viršijimą tiek motociklininkams, tiek lengvųjų automobilių vairuotojams.

Kaip Seimo kanceliarijos Spaudos biurui sakė vienas pataisų iniciatorių Seimo narys Mindaugas Skritulskas, šiuo metu motociklininkai yra prilyginami pradedantiesiems vairuotojams: „Nors maksimalus leistinas greitis jiems yra toks pats kaip ir lengvųjų automobilių vairuotojams, nustatyta minimali bauda už greičio viršijimą 30 km/h yra teisių atėmimas 3 mėnesiams.

Kai tuo tarpu minimali bauda už didesnį lengvųjų automobilių vairuotojų nusižengimą – viršijus leistiną maksimalų greitį daugiau kaip 50 km/h – yra mažesnė – teisė vairuoti atimama tik vienam mėnesiui. Pažymėtina, kad motociklininkams tuo pačiu yra atimama teisė vairuoti lengvąjį automobilį, galbūt kitokią transporto priemonę. Taigi jie tuo metu gali netekti galimybės ir važiuoti, vykti į darbą, ir neturėtų pragyvenimo šaltinio.“

Seimo nario įsitikinimu, tai yra diskriminuojanti norma ir jos nėra kitose Europos šalyse. Be to, motociklininkai yra diskriminuojami visą laiką, nepriklausomai nuo jų turimo vairuotojo stažo. Parlamentaras pripažįsta, kad išankstinė negatyvi nuomonė motociklininkų atžvilgiu galėjo susidaryti dėl tos priežasties, kadangi kartais keliuose tenka matyti chuliganiškai važiuojančius (ypač sportiniais motociklais) vairuotojus, kurie viršija greitį ne 30 km/h, bet kur kas daugiau – net šimtu ar dar daugiau kilometrų per valandą.

„Matau, kad tai yra didelė problema, bet jiems ši norma praktiškai negalioja, jie sąmoningai pasirenka tokį (chuliganišką) greitį, kuris kelia pavojų ir jų, ir kitų eismo dalyvių gyvybei ir sveikatai. Šią problemą reikėtų spręsti kitokiomis priemonėmis – dar labiau griežtinant atsakomybę už tokį vairavimą, galbūt netgi svarstant transporto priemonės konfiskavimo klausimą, juo labiau jei pažeidimas daromas ne pirmą kartą“, – sakė M. Skritulskas.

Šiuo metu galiojančiame kodekse įtvirtinta, kad motociklų vairuotojams privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo trijų iki šešių mėnesių, jei greitis viršytas daugiau kaip 30 km/h, tačiau ne daugiau kaip 40 km/h; nuo šešių mėnesių iki vienų metų – jei greitis viršytas daugiau kaip 40 km/h, bet ne daugiau kaip 50 km/h; nuo vienų metų iki vienų metų ir šešių mėnesių – kai greitis viršytas daugiau kaip 50 km/h.

Seimui pritarus, atsisakyta šių nuostatų taikymo motociklininkams. Jiems bus taikoma analogiška atsakomybė kaip ir lengvąsias transporto priemones vairuojantiems asmenims greičio viršijimo atvejais.

Už įstatymą balsavo 117 Seimo narių, nė vienas nebuvo prieš, trys parlamentarai susilaikė.

LRT.lt

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos miesto savivaldybės Tarybai sausio pabaigoje balsavus už pakeitimus, kurie numato, kad lošimo vietos mieste gali veikti 50, o ne, kaip iki šiol, 100 metrų, atstumu nuo švietimo, kultūros, gydymo įstaigos ar religinės bendruomenės, kurorto vilos-galerijos „Ramybė“ savininkai jau iki šių metų pabaigos ketina pakviesti azartinių žaidimų mėgėjus į pirmąjį kurorte kazino. Į pastato...


Pasirodo, net ir dar nepriimtas, palangiškio Seimo nario Mindaugo Skritulsko su kolegomis inicijuotas įstatymo projektas, kurio tikslas –reglamentuoti greičio matuoklių įrengimo tvarką bei paskatinti diegti ne vien prevencines, bet realias saugumo priemones keliuose, jau duoda vaisių! Kokie jie?


Antradienį Seime pateiktas grupės parlamentarų inicijuotas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kuriuo reglamentuojama, kur galėtų būti įrengiami stacionarūs ir vidutinio greičio matuokliai.


Susisiekimo ministras Marius Skuodis nepritaria Darbo partijos inicijuojamam įstatymo projektui, kuris leistų numatyti tvarką, kur Lietuvoje būtų įrengiami greičio matuokliai. Pasak jo, tokius sprendimus turi nustatyti už saugų eismą atsakingos institucijos.


Rugpjūčio 10 d. pateiktas registruoti Seimo nario Mindaugo Skritulsko kartu su Seimo narių grupe parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kurio tikslas – reglamentuoti stacionarių eismo priežiūros priemonių – greičio matuoklių – įrengimą, praneša BNS.


Ar gali Valstybės dieną fejerverkus pakeisti motociklų kolonos burzgimas? Būtent taip motošauliai ir policijos pareigūnai nusprendė pasveikinti Lietuvą ir jos žmones šventės proga.


Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso 416 straipsnio pakeitimui, suvienodindamas atsakomybę už greičio viršijimą tiek motociklininkams, tiek lengvųjų automobilių vairuotojams.


Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo lapkričio 1 iki 10 d. vairuotojams privalu vasarines padangas pakeisti į skirtas žiemiškoms eismo sąlygoms.


Seimo narys konservatorius Mindaugas Skritulskas parlamentarų grupės vardu Seimui ketina pateikti Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis siūloma suvienodinti administracinę atsakomybę už greičio viršijimą motociklininkams ir automobilių vairuotojams. 


Prasidėjus tikrai lietuviškai žiemai vairuotojams tikru galvos skausmu tapo jų automobiliai: neužsiveda dyzelinis variklis, klausimų kyla, kaip rūpintis akumuliatoriumi, kodėl mašinos langai užsąla iš vidaus. UAB „Palangos autoservisas“ direktorius Jonas Budrys „Palangos tiltui“ sakė kasdien sulaukiantis vis daugiau pagalbos prašančių...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius