Seimo narys Mindaugas Skritulskas: „Vietoje vidutinio greičio matuoklių – realios investicijos į eismo saugumo priemones“

"Palangos tilto" informacija, 2023-08-11
Peržiūrėta
949
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Seimo narys Mindaugas Skritulskas: „Vietoje vidutinio greičio matuoklių – realios investicijos į eismo saugumo priemones“

Rugpjūčio 10 d. pateiktas registruoti Seimo nario Mindaugo Skritulsko kartu su Seimo narių grupe parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kurio tikslas – reglamentuoti stacionarių eismo priežiūros priemonių – greičio matuoklių – įrengimą, praneša BNS.

Šiuo metu įstatymais greičio matuoklių įrengimas nėra reglamentuojamas, o sprendimus dėl jų diegimo priima privatus juridinis asmuo – AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD), kuris savo patvirtintoje metodikoje nustato ir kelių ruožų prioritetinės eilės dėl vidutinio greičio matuoklių diegimo kriterijus. Tokia praktika, kai LAKD pati nustato kriterijus dėl vidutinio greičio matuoklių statymo būtinumo bei pati priima sprendimus dėl jų įgyvendinimo, pati juos įgyvendina, yra ydinga, prieštarauja pagrindiniams kontrolės principams. Ta pati institucija negali objektyviai įvertinti įrengimo būtinumo, kadangi pagal įstatymu nustatytą metodiką dalis nuo surinktų baudų tenka šios įstaigos vykdomų priemonių finansavimui. Todėl įstatymo projektu siūloma įtvirtinti, kad greičio matuoklių įrengimo tvarką priimtų Vyriausybė.

Įstatymo pataisos taip pat numato, kad kelio ruožas, kuriame įrengti vidutinio greičio matuokliai, negali būti ilgesnis nei 10 kilometrų, taip pat nustatomas maksimalus greičio matuoklių skaičius viename kelyje: vidutinio greičio matavimo ruožų gali būti ne daugiau kaip 3, bendras stacionarių eismo greičio matavimo vietų skaičius gali būti ne didesnis kaip 5, sako BNS.

Automagistralių atveju įstatymo projektas numato pareigą pirmiausia investuoti į kelio dangos saugumą ir eismo saugumo priemones (pavyzdžiui, tvoros, apsaugančios nuo laukinių gyvūnų, ir pan.) ir tik jei įgyvendinus šias priemones nesumažėja eismo įvykių skaičius, galima įrengti vidutinio greičio matuoklius. M. Skritulsko teigimu, šios nuostatos paskatins LAKD investuoti į realias saugumo priemones ir nesitenkinti prevencinėmis.

BNS pažymi, kad priimant sprendimus dėl vidutinio greičio matuoklių įrengimo privaloma vertinti ne tik eismo saugumo rizikas, bet ir rizikas, keliančias pavojus asmenų privatumui.

 

BNS

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Pasirodo, net ir dar nepriimtas, palangiškio Seimo nario Mindaugo Skritulsko su kolegomis inicijuotas įstatymo projektas, kurio tikslas –reglamentuoti greičio matuoklių įrengimo tvarką bei paskatinti diegti ne vien prevencines, bet realias saugumo priemones keliuose, jau duoda vaisių! Kokie jie?


Antradienį Seime pateiktas grupės parlamentarų inicijuotas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kuriuo reglamentuojama, kur galėtų būti įrengiami stacionarūs ir vidutinio greičio matuokliai.


Susisiekimo ministras Marius Skuodis nepritaria Darbo partijos inicijuojamam įstatymo projektui, kuris leistų numatyti tvarką, kur Lietuvoje būtų įrengiami greičio matuokliai. Pasak jo, tokius sprendimus turi nustatyti už saugų eismą atsakingos institucijos.


Rugpjūčio 10 d. pateiktas registruoti Seimo nario Mindaugo Skritulsko kartu su Seimo narių grupe parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kurio tikslas – reglamentuoti stacionarių eismo priežiūros priemonių – greičio matuoklių – įrengimą, praneša BNS.


Klaipėdos apskr. VPK Kelių policijos skyriaus ir kurorto pareigūnai vykdė sustiprintą vairuotojų blaivumo, chuliganiško bei pavojingo manevravimo, naudojimosi mobiliaisiais įrenginiais vairuojant, dviračių ir paspirtukų eismo saugumo kontrolę.


Statistikai prognozuoja, kad Lietuvos gyventojų atostogos šiemet bus brangesnės nei pernai – šeimos savaitės išvyka kainuos vidutiniškai apie 1,3 tūkst. eurų, o tam nebeužteks vidutinio darbo užmokesčio.


Šią naktį, iš gegužės 4 d. į gegužės 5 d., kažkas vogčiomis surinko Bučos tragediją primenančius plakatus iš sovietų karių kapų. 


2022 m. balandžio mėn. 11-12 d. Palangoje policijos pareigūnai vykdė priemones eismo saugumui užtikrinti. Pasitelkus ir nežymėtą policijos automobilį pareigūnai užfiksavo 10 KET pažeidimų.


Tuo metu kai jau vyko brutali Krymo okupacija, 2014 m. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus įsakymu sudarytos Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos priimtu aktu Antrojo pasaulinio karo Sovietų Sąjungos karių obeliskas su visais priklausiniais: kūju ir pjautuvu, stūksantis Palangos centre, atsidūrė kultūros vertybių registre.


Reaguojant į susiklosčiusią ypatingą geopolitinę situaciją ir pasaulinės energijos išteklių rinkos kainų šuolius, šiandien Seime įregistruota Pelno mokesčio įstatymo pataisa, nustatanti nulinį tarifą į atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias technologijas reinvestuojamam pelnui. Įstatymo projektą registravo grupė Seimo Ekonomikos komiteto narių: Mindaugas Skritulskas, Kazimieras...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius