Ruošiantis „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ elektromobilių varžyboms – nauji potyriai

Palangos tiltas, 2025-05-06
Peržiūrėta
199
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Ruošiantis „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ elektromobilių varžyboms – nauji potyriai

Vienuoliktą kartą organizuodamas elektromobilių varžybas visai neblogai susipažinau su pagrindiniais Lietuvos kurortais – Palanga ir Druskininkais. Šiemet pirmą kartą tenka pažinti ne tik Lietuvą.

„Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ birželio 6 d. startuos Palangoje, stabtelės Jūrmaloje ir finišuos Pernu, todėl besiruošiant metų elektromobilumo įvykiui, tenka nuvažiuoti neįprastai didelius atstumus.

Savo automobilio neturiu, dažniausiai naudoju „Spark“ ar „CityBee“. Bet kartais reikia pavažiuoti toliau, todėl kreipiuosi į automobilių importuotojus ar pardavėjus. Dažniausiai jie mielai pasiūlo naujausius elektromobilius, bet pusdieniui ar dienai. 

Šiuo metu aktyviausi „Renault“ (apie kelionę į Čekiją su elektriniu „Scenic“ jau pasakojau), bet nenorėdamas vienam gamintojui atiduoti viso dėmesio, kreipiausi į kelis, kai prireikė automobilio kelionei į Palangą. Pirmieji atsiliepė „Lynk & CO“. Tai ta pati „Sostena“ Lietuvoje, prekiaujanti ir „Renault“. Mano poreikiai nebuvo standartiniai. Susitikimus Palangoje suplanavau antradienį ir trečiadienį, bet Velykų savaitgalis automobilio naudojimą pailgino 3 dienomis. Automobilį paėmiau penktadienį, gražinau ketvirtadienį.

Manau, kad elektromobiliai neturi būti tokie kaip įprasti automobiliai. Gamintojai turi eksperimentuoti ir kai kurie tai daro. Pirmieji buvo BMW su i3. Iki šiol esu didelis šio elektromobilio gerbėjas ir šiemet galvojau nusipirkti. Dvi priežastys atbaidė. BMW i3 – jau 10 metų ir jame esančios technologijos paseno. Ir šiemet atsirado daugybė „pigių“ elektromobilių, kurie turi gerokai daugiau privalumų nei 5 metų senumo BMW i3. Todėl dabar galvoju apie „Renault 5“ arba „Fiat Grande Panda“.

„Lynk“ taip pat tiktų, nes mano bandytoje versijoje buvo viskas ko reikia šiuolaikiniam automobiliui. Bet bandytos „More“ komplektacijos kaina 36 667 eurai man didoka. Pigesnė „Core“ kainuoja 32 699 eurų, o tai labai arti pigiausių rinkoje elektromobilių, bet visi gamintojai žino ko neturi būti pigesnėse versijose, kad pirkėjai pasirinktų brangesnes. O „Core“ nėra šildomo vairo, belaidžio telefono įkroviklio ir šilumos siurblio. Ir viskas, norėdamas tobulo elektromobilio, turi rinktis „More“ komplektaciją.

„Lynk & Co“ vardas man labai gerai žinomas. Nuo 2019 metų automobiliai dalyvauja WTCR lenktynių čempionate ir yra tapę nugalėtojais. Ir šiemet jie yra vieni iš TCR World Tour lyderių. Pagal TCR reikalavimus paruošti lenktyniniai automobiliai dalyvavo ir lenktynėse Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje, bet „Lynk“ nebuvo.

Gamintojas save pozicionuoja kaip startupą ir tai tikrai matyti. 02 modelyje, kuris pardavinėtas tik Kinijoje ir visai nepanašus į dabar Europoje parduodamą O2, kuris Kinijoje dabar vadinamas Z02, daug įdomių dalykėlių. Susipainiojote? Paaiškinsiu. 02 buvo nuo 2018 m. tik Kinijoje pardavinėtas benzininis automobilis. Europoje jo niekas nežinojo, todėl 2024 m. debiutavusiam elektriniam automobiliui šis vardas ir atiteko, o Kinijoje teko pridėti Z. 

02 sukurtas Švedijoje, pagamintas Kinijoje. Tai „Volvo“, priklausiančios Kinijos „Geely“ kompanijai, kuri turi ir „Lotus“ bei „Polestar“ vardo teises, produktas. Dar painiau viskas? Na, taip. Bet automobilis visai europietiškas. Nelabai didelis, komfortiškas ir ekonomiškas. Šioje mano kelionėje net labai ekonomiškas. 700 kilometrų man kainavo 50,37 euro. Būtų kainavę 20 eurų brangiau, bet „Vanagupės“ viešbutis pamiršo įkrovimą įtraukti į sąskaitą. Tai pamačiau tik jau būdamas Vilniuje. Jei „Vanagupė“ prisimins ir atsiųs sąskaitą, mielai apmokėsiu, nes jei būčiau keliavęs su 2 litru benzininiu automobiliu, būčiau sumokėjęs 92 eurus (pagal buhalterinę kuro normų skaičiuoklę). 

Patiko: puikios medžiagos, ergonomika, bagažinė. Dar labiau patiko durų atidarymo rankenėlės. Viduje jų nereikia traukti į save. Tai tiesiog dideli mygtukai, įrengti patogiose vietose. Prie jų priprantama po pirmo paspaudimo ir labai trūksta kituose automobiliuose. Bet geriausias sprendimas – nėra Start/Stop mygtuko. Sėdi į automobilį, pasirenki D ir važiuoji. Negaliu sakyti, kad nepatiko, bet klausimų sukėlė: posūkių svirtelės, kurios labai jautrios ir sunku spustelėti tik persirikiavimui iš juostos į juostą. Pastovaus greičio palaikymo sistema taip pat šiek tiek nestabili, o priekinio stiklo valytuvų svirtelė ne dešinėje. 

Kaip ir visi elektromobiliai, „Lynk“ kelionės pradžioje šiek tiek meluoja. Gerai, kad jis rodo ne tik likusius kilometrus iki baterijos išsikrovimo, bet ir baterijos likutį finiše, jei jis įvestas į navigaciją. Jau senokai nebijau į įkrovimo vietą atvykti su 1 proc. likučio. Juo labiau, kad „If“ draudimas nemokamai paveš iki įkrovimo stotelės. Bet turiu pripažinti, kad „Lynk“ meluoja labiau nei „Renault“. „Renault“ autostradose paklaida yra 2–3 proc., „Lynk“ 7–8 proc. Tai ne tragedija, tiesiog apie tai reikia žinoti. Latvijoje ir Estijoje, tikėtina, šie skaičiai bus kiti, nes šiose šalyse maksimalus greitis retai viršija 100 km/h.

Darius Grinbergas

Lrytas.lt

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Vienuoliktą kartą organizuodamas elektromobilių varžybas visai neblogai susipažinau su pagrindiniais Lietuvos kurortais – Palanga ir Druskininkais. Šiemet pirmą kartą tenka pažinti ne tik Lietuvą.


Artėjant šventiniam savaitgaliui – puiki žinia elektromobilių vairuotojams: Palangoje įkrauti automobilį galima dar greičiau ir patogiau. Taikos g. 2 esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje baigti labai dešimties greito įkrovimo stotelių atnaujinimo darbai.


Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ praneša pradedantis atnaujinimo darbus Palangoje.


Sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ prekės ženklas „Ignitis ON“, vystantis elektromobilių įkrovimo tinklą Baltijos šalyse​​ toliau demonstruoja lyderystę ir kuria patogumą elektromobilių vairuotojams.


Šiandien, penktadienį, Palangoje pradeda veikti elektromobilių įkrovimo parkas. Vienu metu čia galės krautis 20 elektromobilių.


Kovo pabaigoje Europos Parlamentas ir Europos Sąjungos (ES) valstybės narės susitarė, kad būtina spartinti elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą ir iki 2026 m. ES keliuose ne rečiau nei kas 60 km turėti įrengtas viešas įkrovimo prieigas.


„Nors šalyje karantinas atšauktas, kol kas artimos kontaktinės veiklos su lankytojais ir didelių masinių renginių nevykdome. Įvairiais būdais stengiamės palaikyti socialinį ryšį su žiūrovais virtualiojoje erdvėje ir tai, kad žmonėms to labai reikėjo pademonstravo internetinių svetainių lankomumas ir peržiūrų skaičiai. Kultūrinės veiklos organizatoriai ir visuomenė...


Palangoje statomos elektromobilių įkrovimo stotelės

"Palangos tilto" redakcija, 2019 12 03 | Rubrika: Miestas

Palangoje yra statomos elektromobilių greito įkrovimo stotelės. Netrukus jos bus sumontuotos naujai rekonstruojamoje S. Dariaus ir S. Girėno gatvės atkarpoje prie Sporto centro ir Šventojoje naujai statomoje miesto aikštėje. Vėliau ir kitose kurorto vietose.


Jau tapo tradicija vasarą Šventojoje praturtinti „Vikingų“ laivų varžybomis, kuriose savo jėgas gali išmėginti kiekvienas to pageidaujantis pilnametis. Tereikia suburti komandą bei užregistruoti. Iki registracijos pabaigos liko dvi savaitės, tad vienas iš pagrindinių renginio organizatorių Darius Girtas ragina suskubti. „Iki šiandienos jau yra...


Rengiamasi varžyboms „KaRRamBa‘10“

„Palangos tilto“ informacija, 2010 03 31 | Rubrika: Miestas

Gegužės 22 dieną visus ekstremalaus sporto mėgėjus vėl džiugins „KaRRamBa‘10“. Lietuvos ekstremalaus sporto čempionatas organizuojamas jau ketvirtus metus, kuris skirtas riedučių, riedlenčių bei bmx dviračių sportininkams.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius