Chaosas gatvėse – amžinas Palangos kryžius

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012-07-26
Peržiūrėta
3172
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Chaosas gatvėse – amžinas Palangos kryžius

Palangos gatvėmis vėl burzgia nesibaigiančios voros automobilių, pakelės nuklotos transporto priemonėmis, sankryžose – didmiesčio lygio mašinų spūstys, o po darbo grįždami į namus kurorto gyventojai kelių kilometrų kelionei sugaišta mažiausiai 20 minučių.

Ištisą dieną į Palangą ir iš jos kursuojant tūkstančiams automobilių ypatinga kančia yra iš Vasaros ir Sodų gatvių įsukti į amžinai transportu apkrautą Kretingos gatvę.

Tie kas nori pasukti link Klaipėdos, automobilių srauto pauzės pralaukia po keliolika minučių, o už jų išsirikiuoja pravažiuoti negalinčių mašinų eilė. Pamatę menkiausią plyšį į Klaipėdą važiuojantys vairuotojai skuba įsilieti į Kretingos gatvės srautą sukeldami avarines situacijas. Ką ten į Klaipėdą, norint išsukti link Palangos tenka laukti į kurortą važiuojančių poilsiautojų malonės – gal kuris „susimils“ ir praleis.

Mieste pagausėjus mokamų automobilių stovėjimo vietoms vienadieniai poilsiautojai savo mašinomis užkišo daugiabučių namų kiemus. Rytais palangiškiai net bijo išvažiuoti savo mašinomis į miestą, nes nėra tikri, ar grįžę prie namo ras laisvą vietą.

Tačiau didžiausia blogybė yra net ne vasarą miestą apimantis eismo chaosas, o kurorte tvyranti visuotinė įtampa ir nervinga atmosfera. Nervinasi poilsiautojai pro automobilių voras mėgindami prasibrauti į kitą gatvės pusę. Keikiasi spūstyse stovintys ar į pagrindinę gatvę negalintys išsukti vairuotojai. Baugščiai aplinkui dairosi pagrindinėje Vytauto gatvėje sau skirto tako neturintys dviratininkai, kurie priversti pavojingai laviruoti tarp mašinų.

Apskritai, tokios įtampos, kurią tenka patirti vasarą važiuojant Palangoje, nėra nei Vilniuje, nei kituose Europos didmiesčiuose. Nes tik Palangoje sankryžose eismo tvarka nėra pakitusi nuo sovietmečio. Tik mūsų kurorte pagrindinėje ir gana siauroje Vytauto gatvėje automobilių eismas nėra atskirtas nuo dviratininkų. Tik pas mus šviesoforu nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose vasarą praktiškai nenutrūksta žmonių srautas. Vairuotojams, norintiems nepažeidžiant kelių eismo taisyklių kirsti pėsčiųjų perėją, matyt, tektų laukti nakties.

Toks vaizdas liepos ir rugpjūčio mėnesiais Palangos gyventojus persekioja jau daugelį metų. Kodėl jo nesugeba pakeisti antrus metus modernaus kurorto įvaizdžio siekianti naujoji miesto valdžia?

Milijonai litų išleidžiami naujai asfaltuojamoms gatvėms, šaligatviai klojami trinkelėmis, tačiau nė viena miesto valdžia nesusirūpino bent jau vasaros metu tobulinti eismą mieste. Gal pasibaigus sezonui, kai šios problemos 9 mėnesiams tarytum išnyksta, savivaldybės vadovai užmiršta, kas vyko vasarą? Miesto eismo organizavimas atiduotas į neįgalios Saugaus eismo komisijos rankas, kuri tesugeba dalinti leidimus sunkiasvorių mašinų pravažiavimui.

Bene 10 metų trunkančios kalbos apie daugiaaukštes ar požemines automobilių stovėjimo aikšteles kurorte ir liko kalbomis, nors šie „stebuklai“ jau yra ne viename Lietuvos mieste. Tuose pačiuose Druskininkuose – taip pat. Lyg ir arčiausiai šio pažado įgyvendinimo yra dabartinė miesto tarybos valdančioji koalicija. Jos programoje nurodytos net konkrečios būsimų daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių vietos.

Svarbiausias klausimas – kada šios aikštelės atsiras? Konservatoriai savo rinkimų programoje nurodė net jų statybų terminus. Tiesa, gana aptakius – nuo 2011 iki 2015 metų. Tuomet reiktų suprasti, kad daugiaaukščių aikštelių statybos turėtų būti bent jau projektuojamos.

Ką mes turime šiandien, kai į antrą pusę persirito jau 2012 metai? Rąžės aikštelės modernizavimas nepajudėjęs iš vietos. Panašu, kad dar iš viso neapsispręsta, ar šiai teritorijai neprireiks naujo detaliojo plano. Rūke paskendusi idėja autobusų stotį perkelti į „Statoil“ aikštelę. Tam būtinas detalusis planas, regis, buvo paruoštas dar pernai. Jį tvirtinti buvo žadamą gegužę. Vėliau – birželį. Tačiau tarybos šio sprendimo projektas taip ir nėra pasiekęs. Sakoma, kad su plano rengėjais nepavyksta pasirašyti infrastruktūros sutarties. Kokia jos esmė ir kas ten nepavyksta – matyt, ne Palangos gyventojams žinoti.

Ko norėti iš didelio pasiruošimo ir nemenkų statybų reikalaujančių projektų, jei miesto valdžia šiai vasarai taip ir nesugebėjo įrengti žadėtų elementarių automobilių stovėjimo vietų komunalininkų aikštelėje už Darbo biržos pastato.

Tobulesnė eismo schema, regis, tokiame nedideliame mieste vos su trimis išilginėmis gatvėmis Palangos valdžiai iš viso neįkandamas dalykas. Tam pasirodo reikia mokslininkų studijos. Apie ją buvo pradėta kalbėti dar žiemą, tačiau iki šiol nėra pradėta net šią studiją galinčių padaryti rangovų paieška. Ką jie studijuos apytuštėse Palangos gatvėse pasibaigus sezonui? Norint pajusti kurortą kamuojančius transporto srautus, sankryžų pralaidumą, mašinas miesto gatvėse reikia

skaičiuoti vasaros įkarštyje.

Jei tai bus atliekama kitą vasarą, kažkokių realių pokyčių geriausiu atveju galime tikėtis tik 2014 metais. Iki tol vasaros palangiškiams ir čia atvažiuojantiems poilsiautojams ir liks pusantro mėnesio trunkančiu košmaru. 

Jūsų komentaras:

Rytis 2012-09-15 19:17 (IP: 78.61.204.18)
Taigi mūsų meras pataikauja avykstantiems,bet ne cia gyvenantiems.Gal galėtų Pasikonsultuoti su Druskininkų meru kaip reikia mylėti ir savus gyventojus,kurie juk po keletos metų vel rinks miesto valdžią ir kurie gyvena,ne du mėnesius Palangoje,omištisus metus.Mere-atsimerk!!!

ona 2012-07-30 11:49 (IP: 78.61.27.187)
Vasara reikia Vytauto g. palikti tik pestiesiems ir dviratininkams, maziau butu avariniu situaciju, per daug nuolaidziaujama automobilistams. Nera jokiu draudziamu zenklu ir kontroles dviraciu take, vaziuoja automobiliais kas tik nori, o toks didziulis srautas dviratininku, vaiku, pesciuju, matyt laukiama nelaimes, o tada jau ieskosim kaltu...

Pažanga 2012-07-26 18:30 (IP: 78.61.27.241)
Ziabkui prireikė daugiau kaip metų praregėti, jog Eismo komisija ir jos pirmininkas, turintis galvą kaip atmušta bokso kriaušė, yra valdomi ne ko tai kito, bet pačio MERO. Dar nebuvo tokio chaoso kurorto gatvėse kaip paskutiniai metai ir Vaitkus dėl to privalo prisiimti asmeninę atsakomybę

Taip pat skaitykite

Palyginus jauna Lietuvos valstybė dėl savo nepatyrimo ir siekio įtikti stipresniems jau spėjo susitepti keliomis bjauriomis dėmėmis. Viena jų – Amerikos Centrinės Žvalgybos Valdybos (CŽV) kalėjimas Antaviliuose, šalia Vilniaus. Kaip rodo Seimo Nacionalinio Saugumo ir Gynybos Komiteto (NSGK) dokumentas, gabenant kalinius, be aiškių įrodymų įtariamus terorizmu, CŽV mažiausiai tris kartus...


Palangos sankryžose naujais ir moderniais bus pakeisti visi šviesoforai bei su tuo susijusi valdymo ir kita įranga.


Sekmadienio popietė – ne geriausias metas kelionei iš pajūrio į Vilnių. Jau nuo pietų dėl eismo įvykių pradėjo formuotis spūstys. 


Devynioms politinėms partijoms priklausantys 194 asmenys sieks 21 mandato naujoje, 2023-2027 metų, Palangos miesto savivaldybės Taryboje. Link rinkimų finišo kovo 5-ąją išskubėjo ir 8 kandidatai į Palangos merus. Pagal abėcėlę jie yra šie: Svetlana Grigorian (Lietuvos socialdemokratų partija, jos rinkimų sąraše Palangoje – 26 kandidatai), Genoveita Krasauskienė („Laisvė ir teisingumas“, jos...


Palangos policija šiandien įspėjo vairuotojus, kad kai kuriose Palangos sankryžose demontuotos papildomos posūkio į dešinę lentelės, ir ragina atidžiai stebėti šviesoforo signalus.


Iki metų pabaigos likus vos kelioms savaitėms, dvejose gatvėse – Gintaro ir Simpsono – dar burzgia sunkioji technika, zuja darbininkai.


Palikę vieną Lietuvos didmiesčių – Kauną, bendraamžiai 28-erių Ineta ir Darius Intai nusprendė įsikurti Kretingoje. Ineta, kilusi iš Panevėžio, Darius – iš Skuodo, po studijų kurį laiką gyveno ir dirbo Kaune. „Visada svajojome gyventi arčiau jūros, bet sprendimą vis vilkindavome. Tačiau, kai vieną dieną pradėjome kalbėti apie galimybę tą savo svajonę...


Į Palangos šventę – ekologiškomis transporto priemonėmis.

"Palangos tilto" informacija, 2019 05 19 | Rubrika: Miestas

Palanga kviečia į Kurorto šventę – vasarą pasitiksime gegužės 31-birželio 2 dienomis. Savo svečiams ta proga palangiškiai pasiūlys daugybę įvairių ir smagių reginių, skirtų bet kokio amžiaus į įvairių pomėgių svečiams.


Policija Palangoje patruliuos ekologišku transportu

"Palangos tilto" informacija, 2019 04 05 | Rubrika: Kriminalai

Kovo pabaigoje buvo pristatytos ekologiškos ir gamtą tausojačios transporto priemonės – dviračiai, elektriniai dviračiai bei riedžiai, kuriais Palangos policijos komisariato pareigūnai jau patruliuoja viešose erdvėse, taip užtikrindami viešąją tvarką ir poilsiautojų bei gyventojų saugumą.


Chaosas gatvėse – amžinas Palangos kryžius  3

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012 07 26 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Palangos gatvėmis vėl burzgia nesibaigiančios voros automobilių, pakelės nuklotos transporto priemonėmis, sankryžose – didmiesčio lygio mašinų spūstys, o po darbo grįždami į namus kurorto gyventojai kelių kilometrų kelionei sugaišta mažiausiai 20 minučių. Ištisą dieną į Palangą ir iš jos kursuojant tūkstančiams automobilių ypatinga kančia yra iš...


Renginių kalendorius