Nevykusi lenktynių data Palangą jau ima erzinti
Šiomis dienomis mašinų, kaip ir karščio Palangoje darosi per daug. Vidurvasarį vos 17 tūkstančių nuolatinių gyventojų turinčiame miestelyje automobilių eismo intensyvumas ima prilygti šalies didmiesčio eismui.
Palyginti siaurose kurorto gatvelėse bando išsitekti tūkstančiai į pajūrį atvykusių poilsiautojų automobilių. Pakelėse paliekamų mašinų virtinės dar labiau susiaurina gatves, kuriose transporto priemonėms jau darosi sunku prasilenkti.
Automobilių spūstys susidaro prie šviesoforais nereguliuojamų sankryžų. Iš šalutinių gatvių į jas norintiems įvažiuoti vairuotojams tenka nuobodžiai lūkuriuoti, kol jie sulaukia pagrindine gatve važiuojančių mašinų pauzės.
Eismo sąlygos Palangoje darosi dar sudėtingesnės Omnitel 1000 kilometrų lenktynių metu, kai be intensyviausio poilsiautojų srauto kurortą užplūsta į didžiausią ne tik Baltijos šalių, bet ir visos Rytų Europos automobilių sporto renginį atvykęs transportas. Tomis dienomis automobilių Meka tapusios Palangos gatvelės ir mašinų stovėjimo vietos akivaizdžiai ima dūsti nuo transporto gausos.
Papildomą įtampą kelia ir pagrindinio įvažiavimo į miestą uždarymas. Nors tai trunka vos kelias dienas, sudėtingesnė ir ilgesnė kelionė į Palangą nervina poilsiautojus ir Klaipėdą ar Kretingą savo reikalais turinčius pasiekti palangiškius.
Tokia situacija tęsiasi jau vienuoliktus metus. Ar per tą laiką Palanga bandė kažką keisti, tobulinti mašinų stovėjimo vietų infrastruktūrą, koreguoti eismo sistemą, kuri vidurvasarį mieste palengvintų susisiekimą?
Miesto valdžios kalbų ta tema girdėjome daug, tačiau realių veiksmų nepamatėme. Per tuos metus beveik visiems miesto gyventojams tapo aišku, kad lenktynių organizavimo laikas Palangai nėra tinkamas. Vasaros sezono įkarštyje kurortas ir taip yra sausakimšas, nakvynę sunku rasti net pas privatininkus. Tuo metu užvirtusi automobilininkų armija tampa viršplaniniu balastu, kurį priimti miestui darosi fiziškai sunku.
Tokios prestižinės lenktynės, kurios į pajūrį pritraukia dešimtis tūkstančių žmonių Palangai kaip medus būtų vasaros pradžioje ar ankstyvą rudenį, kai kurorte yra nepalyginamai erdviau. Anuomet buvo suprantamas lenktynių organizatorių noras pajūryje prestižinį renginį vykdyti tuomet, kai yra didžiausias potencialių žiūrovų antplūdis. Dabar jau ir patiems lenktynių organizatoriams renginį užplūstančios žiūrovų minios nebėra prie širdies. Ne veltui kitais metais svarstoma galimybė žiūrovų patekimą prie lenktynių trasos apmokestinti bent jau simboline suma. Tai be abejonės sumažintų prie trasos plūstančių žmonių skaičių.
Akivaizdu, kad prieš 11 metų liepos viduryje įsileisdama lenktynes klaidą padarė ir tuometė kurorto valdžia. Jei, apmalšinę euforiją dėl į Palangą ateinančio populiaraus masinio renginio ir žvelgdami į ateitį, miesto vadovai būtų spyrę organizatorius lenktynių datą nustatyti kitu laiku, dabar vienuoliktus metus besitęsianti karštinė nebūtų tokia varginanti.
Lenktynes organizuojantys “Promosporto” vadovai jau patys pripažįsta, kad birželio ar rugsėjo mėnesiais renginio laikas būtų patogesnis. Tuomet mieste būtų ne taip sausakimša, būtų mažiau transporto, lenktynių dalyvių nekamuotų nepakeliami karščiai, sumažėtų ir organizatorių rūpesčiai.
Tačiau keisti nusistovėjusį lenktynių laiką dabar jau yra labai sudėtinga. Liepos viduryje nustatyta lenktynių data jau seniai yra įtraukta į oficialų Europos automobilių sporto kalendorių. Tuo metu Europoje nevyksta jokios rimtesnės lenktynės, todėl tarptautinės varžybos Palangoje neturi konkurentų ir “Promosportas” gali tikėtis gausiausio pajėgiausių lenktynininkų dalyvavimo. Ši aplinkybė neabejotinai kelia ir pačio renginio prestižą.
Organizatoriai pripažįsta, kad tokį Europos automobilių sporto varžybų langą galima surasti ir rudenį, tačiau tuomet reiktų nemažai lėšų pasikeitusios lenktynių datos reklamai. Kuo didesnes tradicijas visoje Europoje įgauna liepos viduryje Palangoje vykstančios 1000 kilometrų lenktynės, tuo sudėtingiau darosi pakeisti jų įprastą datą.
Tačiau pamėginti verta. Tokia idėja reikalautų bent jau rimtesnės diskusijos. “Promosportas”, regis, neprieštarautų mėginimui keisti renginio datą, tačiau norėtų, kad su tuo susiijusius kaštus apmokėtų Palangos savivaldybė. „Jei Palangai naujo renginio laiko reikia labiau, tegu ji ir apmoka naujos reklamos kampanijos išlaidas”, - teigia “Promosporto” atstovai.
Tiesa, niekas neskaičiavo kiek tai kainuotų. Gal Palangos valdžiai derėtų svarstyti net ir rimtesnio finansavimo galimybę. Nauda nuo to ištuštėjusioms kurorto kavinėms, viešbučiams, automobilių remonto verslui būtų akivaizdi. Rudenį visos lenktynių komandos sutilptų Palangoje. Dabar gi, liepos viduryje neradę kurorte nakvynės, nemažai dalyvių apsigyvena Klaipėdos viešbučiuose.
Pačioje vasaros sezono pradžioje ar rudenį organizuojamų lenktynių metu ir uždaromas įvažiavimas į Palangą nebūtų toks aktualus, kaip šiandien.
Šiandien prasidedančių 1000 kilometrų lenktynių startas į Palangą sukvies įtakingų Seimo narių būrį, Susisiekimo ministerijos vadovus. Regis, pats geriausias momentas Palangos vadovams pradėti svarstyti šią idėją. Reikia tik nuo tuščių kalbų savo kabinetuose pereiti prie konkrečių veiksmų.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Laikini transporto eismo pakeitimai Aurum 1006 km lenktynių metu
2024 07 16 | Rubrika: Miestas
Informacija apie eismo pakeitimus lenktynių metu
Mandatų naujoje miesto Taryboje siekia 194 kandidatai, priklausantys 9 partijoms, mero posto – 8 kandidatai
Linas JEGELEVIČIUS, 2023 01 17 | Rubrika: Miestas
Devynioms politinėms partijoms priklausantys 194 asmenys sieks 21 mandato naujoje, 2023-2027 metų, Palangos miesto savivaldybės Taryboje. Link rinkimų finišo kovo 5-ąją išskubėjo ir 8 kandidatai į Palangos merus. Pagal abėcėlę jie yra šie: Svetlana Grigorian (Lietuvos socialdemokratų partija, jos rinkimų sąraše Palangoje – 26 kandidatai), Genoveita Krasauskienė („Laisvė ir teisingumas“, jos...
Nors šią vasarą Palangai prireikė mažiau geriamojo vandens negu praėjusiais metais, vandentvarkininkų pajamas sparčiai didina gausėjantys nuolatiniai vartotojai.
Trečiadienį, liepos 14 d., Palangoje pakelta didžiausiu automobilių žiedinių lenktynių festivaliu Baltijos šalyse vadinamų „Aurum 1006 km lenktynių“, surengtų čia jau 22-ą kartą paeiliui, vėliava.
Palikę vieną Lietuvos didmiesčių – Kauną, bendraamžiai 28-erių Ineta ir Darius Intai nusprendė įsikurti Kretingoje. Ineta, kilusi iš Panevėžio, Darius – iš Skuodo, po studijų kurį laiką gyveno ir dirbo Kaune. „Visada svajojome gyventi arčiau jūros, bet sprendimą vis vilkindavome. Tačiau, kai vieną dieną pradėjome kalbėti apie galimybę tą savo svajonę...
Populiarių kurorto kavinių „A-petit“ ir „Šilelis" savininkas Gediminas Gečas "vaiko" peles: banke - vos 10 000 eurų, yra pasiskolinęs ir negrąžinęs 33 830 eurų, o automobilio vertė – vos 2 500 eurų
"Palangos tilto" informacija, 2020 08 07 | Rubrika: Miestas
Verslininkas Gediminas Gečas – jis valdo populiarias kurorto kavines „A-petit“ ir „Šilelis, Mokesčių inspekcijai nurodė, kad banke pernai turėjo 10 000 eurų, buto, kuriame gyvena, vertė yra vos 39 tūkstančiai eurų, kitų statinių – sodo namelių, garažų, inžinerinių statinių – vertė yra 32 600 eurų, valdomų žemės sklypų vertė yra 76 000 eurų, yra...
Už 2 500 eurų parduodama Palangos interneto svetainė www.palangoje.info
"Palangos tilto" informacija, 2020 02 24 | Rubrika: Miestas
Populiari miesto interneto svetainė www.palangoje.info ieško pirkėjo - parduodama už 2 500 eurų.
Artėjanti karščio banga palangiškiams žada ir poilsiautojų atsivežamų pinigų lietų
Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2015 07 02 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis
Į Palangą atslenka per šią savaitę Vakarų Europą jau nualinę karščiai. Orų prognozes rodančiame interneto tinklapyje meteo.lt kaitrą žyminti tamsiai raudona spalva, lyg koks maras dienomis persiritantis per Europą, kasdien vis labiau priartėja prie Lietuvos, kurią ims smaugti jau šiomis dienomis.
Jubiliejinės 1000 km lenktynės…nesibaigė: dėl avarijų virtinės nutrauktos įveikus 303 iš 373 ratų
"Palangos tilto" informacija, 2014 07 21 | Rubrika: Sportas
Raudonos vėliavos pirmą kartą užbaigė 1000 km lenktynes Palangoje. Jos lyderiams baigėsi įveikus 303 ratus-iki finišo likus dar 70 ratų. Tokį sprendimą komisarai priėmė po avarijų virtinės, kai nebebuvo galima užtikrinti saugumo trasoje. Automobiliai avarijos metu sulankstė trasą juosiančius atitvarus, o tai trasos teisėjams tapo pretekstu stabdyti lenktynes – jas tęsti būtų per...
Nevykusi lenktynių data Palangą jau ima erzinti
Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2010 07 18 | Rubrika: Miestas
Šiomis dienomis mašinų, kaip ir karščio Palangoje darosi per daug. Vidurvasarį vos 17 tūkstančių nuolatinių gyventojų turinčiame miestelyje automobilių eismo intensyvumas ima prilygti šalies didmiesčio eismui. Palyginti siaurose kurorto gatvelėse bando išsitekti tūkstančiai į pajūrį atvykusių poilsiautojų automobilių. Pakelėse paliekamų mašinų virtinės dar labiau susiaurina...