Pajūrio savivaldybių merai linkę paremti naujus skrydžius iš Palangos

Klaipėdos regiono savivaldybės iki spalio pabaigos turi apsispręsti, ar skirti lėšų iš kitų metų biudžeto naujoms skrydžių kryptims iš Tarptautinio Palangos oro uosto (TPOU) paremti. Regioninės plėtros tarybos posėdžio metu pajūrio savivaldybių merai buvo nusiteikę geranoriškai ir žadėjo paramą, o Palangos meras Šarūnas Vaitkus patikino, jog kurortas savo biudžete tikrai ras 40 proc. vienai krypčiai reikalingos sumos.
Derasi dėl skrydžių į Londoną ir Hamburgą
Antradienį vykusiame Regioninės plėtros tarybos posėdyje jau nebe pirmą kartą septynių Klaipėdos apskrities savivaldybių merai sprendė: ar bus sudarytos galimybės keleiviams ateinantį pavasarį norint nuskristi į Londoną ir Hamburgą, nebevažiuoti į Vilnių ar Rygą, o pasiekti šiuos Didžiosios Britanijos ir Vokietijos miestus iš Palangos oro uosto?
Skrydžių naujomis kryptimis pritraukimo galimybes analizavo VĮ „Tarptautinis Palangos oro uostas“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus viršininkė Vaida Gendrolytė. Merams buvo pateikti skaičiai, iliustruojantys Palangos oro uosto pasiekimus, galimybes, o taip pat ir išlaidas, kurių tektų patirti norint pritraukti naujus skrydžius.
V.Gendrolytė informavo, jog šiuo metu intensyviai vedamos derybos dėl skrydžių iš Palangos į Londoną ir iš Palangos į Hamburgą. Planuojama, jog iš Palangos į Londoną 180 vietų orlaivis „Airbus 320“ keleivius skraidintų du kartus per savaitę, o į Hamburgą tris kartus per savaitę kursuotų 70-ies vietų lėktuvas.
Kalbama apie milijonus
Vežėjai esą noriai leidžiasi į derybas, tačiau kelia savus reikalavimus: jie pageidauja, kad pirmaisiais metais jiems būtų taikoma nulinė oro uosto rinkliava ir investuojama į skrydžių rinkodarą.
Palangos oro uosto pasamdyti ekspertai suskaičiavo: tam, kad iš kurorto nors viena nauja kryptimi skraidytų orlaiviai, papildomai reikia apie 1,5 mln. litų.
Tokių lėšų Palangos oro uostas neturi, nors dirba be nuostolių. Pusę šios sumos surinkti pavyktų oro uosto rinkliavą keleiviams sumažinus nuo dabar taikomos 18 iki 3 eurų. Kitą pusę reikiamų lėšų galėtų padengti pajūrio savivaldybės, kurioms nauji skrydžiai taip pat neštų naudą – kraštą aplankytų dar daugiau turistų iš užsienio.
Pasak oro uosto vadovės, kiekvienas naujam reisui Palanga-Londonas pritrauktas keleivis kainuotų nuo 6 iki 8 eurų. Vien skrydžiams į Londoną palaikyti reikėtų nuo 375 iki 501 tūkstančių litų per metus. Planuojama, kad per metus šia linija skristų 13-14 tūkstančių keleivių.
„Būtų gerai, jei savivaldybės iki spalio pabaigos galėtų pasakyti, ar skirtų pinigų naujoms kryptims iš Palangos oro uosto. Mes patys taip pat ieškosime resursų, tad papildomai vienai krypčiai per metus prašytume 400-500 tūkst. litų“, – teigė TPOU direktorė Jolanta Jucevičiūtė.
Palanga ras, kiti žada rasti
Klaipėdos apskrities savivaldybių merai posėdyje sutarė, kad kitų metų savivaldybių biudžetuose bandys ieškoti pinigų prisidėti prie naujų skrydžių iš Palangos oro uosto.
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas įsitikinęs, jog visos savivaldybės turi žinoti, kokio dydžio bus jų indėlis, tik tada gali teikti klausimą svarstyti savivaldybių taryboms, kurios ir spręs, ar padėti Palangos oro uostui.
Tačiau gali kilti problemų dėl tokių išlaidų įforminimo. Be to, neaišku, kokiomis proporcijomis savivaldybės turėtų prisidėti, nes nauji skrydžiai kur kas aktualesni pačiai Palangai, nei kitoms regiono savivaldybėms.
Tuo tarpu Palangos vadovas Šarūnas Vaitkus patikino, jog kurortas savo biudžete tikrai ras 40 proc. – apie 200 tūkst. Lt – vienai krypčiai reikalingos sumos. Beje, meras minėjo, jog Palangos miesto Taryba jau šių metų biudžete buvo numačiusi 150 tūkst. Lt. jeigu būtų reikėję paremti vieną naują skrydį.
„Kviečiu ir kitas savivaldybes geranoriškai prisidėti, kad Vakarų Lietuvos regionas būtų pats patraukliausias“, – ragino savivaldybių vadovus Š.Vaitkus.
Šiuo metu iš Palangos galima skristi trimis kryptimis – į Kopenhagą, Rygą ir Oslą. Kelionė į šiuos miestus trečdaliu brangesnė nei skrendant iš kaimyninių Latvijos ar Estijos oro uostų.
Atliktų analizių duomenimis, pritraukus du reisus keleivių skaičius TPOU per metus padidėtų maždaug 35 tūkstančiais. Nauda savivaldybėms būtų akivaizdi, mat tik 10 proc. į regioną atvykusių turistų išleistų lėšų tenka verslui, kiti 90 proc. patenka į valstybės ir savivaldybių biudžetus. O į skrydį investuotas litas esą atneštų net 5,5 lito grąžą.
Pernai TPOU aptarnavo rekordinį skaičių keleivių – per 111 tūkst. O šiemet tikimasi aptarnauti net 134 tūkst. keleivių.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Kelionių organizatorius „Join UP! Baltic“ nuo kitų metų planuoja pradėti jau ketvirtą tiesioginį užsakomųjų skrydžių maršrutą iš Palangos oro uosto, šįkart iš Lietuvos pajūrio oro uosto lėktuvai kils į Heraklioną (Kretos sala, Graikija).
Mandatų naujoje miesto Taryboje siekia 194 kandidatai, priklausantys 9 partijoms, mero posto – 8 kandidatai
Linas JEGELEVIČIUS, 2023 01 17 | Rubrika: Miestas
Devynioms politinėms partijoms priklausantys 194 asmenys sieks 21 mandato naujoje, 2023-2027 metų, Palangos miesto savivaldybės Taryboje. Link rinkimų finišo kovo 5-ąją išskubėjo ir 8 kandidatai į Palangos merus. Pagal abėcėlę jie yra šie: Svetlana Grigorian (Lietuvos socialdemokratų partija, jos rinkimų sąraše Palangoje – 26 kandidatai), Genoveita Krasauskienė („Laisvė ir teisingumas“, jos...
Palangos oro uoste vykstanti rekonstrukcija artėja prie pabaigos, Vakarų Lietuvos regione jau netrukus keleivius ir orlaivius bus galima priimti pagal naujausius standartus atnaujintame oro uosto aerodrome. Kodėl tai svarbu ne vien Palangai, bet ir visam regionui, ir kokią įtaką sėkmingas oro uosto darbas turi regiono ekonomikai?
Vakcinacijos rekordininkė šalyje – Neringa su 38,75 proc. paskiepytų savo gyventojų, antras – Birštonas (34,3 proc.), treti– Druskininkai (27,03 proc.), ketvirta – Palanga (25,94 proc.) O kur šiuo metu, penktadienį, balandžio 23 d., saugiausia „kovido“ prasme? Epidemiologai sako, kad šiuo metu saugiausiai, tikėtina, jaučiasi...
Steigiama Klaipėdos regiono plėtros taryba - jos kolegijoje Palanga turės du atstovus
2020 12 03 | Rubrika: Miestas
Trečiadienį, gruodžio 2 d.,Klaipėdos regiono savivaldybių merai Steigiamojo susirinkimo metu įtvirtino savivaldybių apsisprendimą steigti Klaipėdos regiono plėtros tarybą. Siūlymas savivaldybėms steigti Regionų plėtros tarybas atsirado šių metų rugsėjį LR Seimui priėmus naują Regioninės plėtros įstatymo redakciją. Naujai steigiamos Tarybos Kolegiją sudarys 17 narių iš visų...
Palangos pulsas
2017 02 27 | Rubrika: Miestas
2016-ieji Lietuvos oro uostams užtikrino lyderystę Baltijos regione Dviženkliu skaičiumi sausį išaugę keleivių srautai ir nauji skrydžiai bei įspūdingiausias praėjusių metų veiklos tempas visame Baltijos jūros regione. Tokiais veiklos rezultatais džiaugiasi Lietuvos oro uostai, kurių sėkmingas augimas buvo pastebėtas ir Didžiosios Britanijos laikraščio „The Daily...
Palanga 1985-ieji: redaktorinių darbų čia nebuvo, o „Lietuvos jūreivis“ tik žadėjo, žadėjo...
Gediminas GRIŠKEVIČIUS, 2015 03 05 | Rubrika: Nuomonės
Aš su šeima Palangoje, Saulėtekio take, apsigyvenome 1985 m. spalio mėnesį. Redaktorinių darbų čia nebuvo, o „Lietuvos jūreivis“ tik žadėjo, žadėjo, žadėjo... Bet pažadai – dar ne grūdai. Redaktorius melavo. Visiems. Net sau. Iki Naujųjų 1986 metų padirbėjau Lietuvos jūrų laivininkystės sukarintoje apsaugoje („VOCHRE“) naktiniu sargybiniu Melnragėje...
Ieškoma galimybių didinti skrydžių iš Palangos oro uosto geografiją
„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2013 11 07 | Rubrika: Miestas
Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas oro transportu – Palangai ir visam Vakarų Lietuvos regionui itin aktualus klausimas, kurį kurorto meras Šarūnas Vaitkus kartu su kitų Klaipėdos regiono savivaldybių merais aptarė asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime bei susitikime su susisiekimo viceministru Arijandu Šliūpu. Apie galimybes...
Pajūrio savivaldybių merai linkę paremti naujus skrydžius iš Palangos
Livija GRAJAUSKIENĖ , 2012 09 21 | Rubrika: Miestas
Klaipėdos regiono savivaldybės iki spalio pabaigos turi apsispręsti, ar skirti lėšų iš kitų metų biudžeto naujoms skrydžių kryptims iš Tarptautinio Palangos oro uosto (TPOU) paremti. Regioninės plėtros tarybos posėdžio metu pajūrio savivaldybių merai buvo nusiteikę geranoriškai ir žadėjo paramą, o Palangos meras Šarūnas Vaitkus patikino, jog kurortas savo...
Kėlusi sparnus skrydžiui Palanga juos atmušė į kitų savivaldybių abejingumą 2
Gina KUBILIŪTĖ, 2012 05 14 | Rubrika: Verslas pinigai
Sunkiai naujoms skrydžių linijoms kelią skinančiam tarptautiniam Palangos oro uostui viltis neblėsta kada nors į Palangą prisivilioti pigių oro vežėjų. Regis, tokius ketinimus teks atidėti ateičiai – į Palangos siūlymą kitoms apskrities savivaldybėms padengti kurorte skraidinančių naujų oro kompanijų nuostolius neatsiliepė nė viena. Palangos valdžia remia...