"Lietuvos geležinkeliai" svarsto nutiesti geležinkelio liniją iš Kretingos į Palangą

Palangos tiltas, 2020-07-20
Peržiūrėta
2607
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

"Lietuvos geležinkeliai" svarsto nutiesti geležinkelio liniją iš Kretingos į Palangą

Iš Kretingos iki Palangos bus galima nuvykti ir geležinkeliu – o tai reiškia, kad nuo paties Vilniaus iki pat jūros. Tai dar ne faktas, bet ankstyvosiose stadijose tarp atsakingų asmenų jau svarstoma idėja, rašo Kretingos rajono laikraštis "Švyturys."

Pirmąsyk užsiminė prieš pusantrų metų
Kalbos apie geležinkelio pratęsimą nuo Kretingos iki didžiausio šalies kurorto pasigirsta jau ne pirmą kartą. Prieš pusantrų metų, kurortui pradėjus Kretingos g. rekonstrukciją, su Palangos meru Šarūnu Vaitkumi šia tema buvo šnektelėjęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys,

 

Idėja kurorto vadovui pasirodė patraukli, bet tąsyk kalbos nutrūko daugiau nei metams. Prieš kelias savaites Š. Vaitkus vėl sulaukė skambučio iš L. Baužio.

Nuo Vilniaus – iki pat Palangos
Prieš savaitę Š. Vaitkus nuotoliniu būdu išsamiau pasikalbėjo su „Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus pavaduotoju. Merui buvo pristatytos net skaidrės, kaip geležinkelis, galimai pasibaigsiantis Palangoje, galėtų atrodyti.

 

„Bet tai nėra net vizualizacijos, tai – tik pirminis pokalbis, tik idėjos, tik pavyzdžiai“, – „Švyturiui“ akcentavo Š. Vaitkus.
„Kalbėjome apie tai, kad iš Kretingos iki Palangos, taigi, – nuo paties Vilniaus iki kurorto, galėtų kursuoti modernus elektrinis traukinys. Žmonės į traukinį galėtų įsidėti ir dviračius, kas suteiktų dar didesnį tokios kelios privalumą. Kretingos merui ši idėja irgi patraukli, nes patogiai keliaudami turistai galėtų aplankyti ir žinomiausius Kretingos turizmo objektus, pavyzdžiui, Žiemos sodą“, – apie idėją kalbėjo Š. Vaitkus.
Mero teigimu, tokia idėja – ne naujiena ir ne utopija.
„Elektriniai begarsiai ekologiški traukinukai važinėja Norvegijos, Vokietijos miestais“, – sakė Š. Vaitkus.

„Lietuvos geležinkeliai“: tai – tik pasvarstymas
Paprašytas pakomentuoti Š. Vaitkaus „Švyturiui“ pristatytą idėją, „Lietuvos geležinkelių“ Korporatyvinės komunikacijos vadovas Tomas Digaitis atsakė: „Lietuvos geležinkeliai“ nuolat ieško naujų galimybių didinti krovinių ir keleivių mobilumo sprendimus Lietuvos geležinkelių tinkle. Galimybė sukurti jungtį su Palangos miestu yra svarstoma, tačiau ši galimybė yra dar labai ankstyvoje stadijoje, tad šiuo laikotarpiu palaikome dialogą su miesto Savivaldybe ir drauge svarstysime, kiek tokia galimybė yra naudinga ir reali įgyvendinti ateityje“.
Ko gero, neatsirastų šalyje žmogaus, kuris palankiai nesutiktų idėjos geležinkelį prailginti iki pat populiariausio Lietuvos kurorto, bet tam reikia atlikti ne tik galimybių studijas, bet svarbiausia – sulaukti Vyriausybės pritarimo.
Mat visoje Europoje keleivių pervežimas geležinkeliais yra nuostolinga veikla, o kroviniai iki Palangos tikrai nekeliaus.

Taigi, šiai idėjai įgyvendinti visų pirma bus reikalingi numatyti Valstybės dotacijas.


Kalbėta apie elektrifikuotą geležinkelį

Su kurorto meru Š. Vaitkumi kalbėta apie elektrifikuoto geležinkelio pratęsimo nuo Kretingos iki Palsangos. Š. Vaitkaus teigimu, potencialiai toks geležinkelis galėtų eiti palei rekonstruotą Kretingos gatvę.

Kol idėja nuo Kretingos pratęsti geležinkelį iki Palangos toliau brandinama, geležinkelio atkarpa nuo Vilniaus iki Klaipėdos jau pradedama elektrifikuoti.

Pernai „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį su jungtinės veiklos partneriais iš Ispanijos dėl svarbiausios Lietuvos geležinkelių magistralės Vilnius – Klaipėda elektrifikavimo.

Projekto vertė siekia 363,1 mln. eurų.

Elektrifikuojant šią magistralę siekiama sumažinti krovinių ir keleivių vežimo sąnaudas bei mažinti aplinkos taršą.

Projektą įgyvendinti planuojama iki 2030 m.

Elektriniai traukiniai ir elektrovežiai neteršia aplinkos, yra greitesni ir galingesni nei dyzeliniai. Vienas didžiausių elektrinių traukinių privalumų yra tas, kad jais vežti tiek keleivius, tiek krovinius yra pigiausia.

Pirmasis elektrinis traukinys Lietuvoje pajudėjo iš Vilniaus į Kauną prieš 44 metus.

Jūsų komentaras:

Tomas Sojeris 2020-07-21 17:43 (tomas.sojeris@takas.lt / IP: 172.69.190.15)
Visų pirma reiktų išsiaiškinti, kurioje Palangos vietoje būtų jos geležinkelio stotis. Jei prie A13 magistralės, tai niekam ji nepatogi ir keleivių generuos mažai arba iš vis negeneruos. Geriausiai būtų požeminė geležinkelio stotis, pasiekianti senąją autobusų stotį ir įėjimas į ją galėtų būti iš senosios autobusų stoties patalpų. Va tada norinčių keliauti atsirastų, Tunelis išlysti turėtų maždaug kilometras už A13 magistralės. Bet ps mus tokie mega projektai nevystomi, tad liks tik kalbomis.

Tomas Sojeris 2020-07-21 17:20 (tomas.sojeris@takas.lt / IP: 172.69.190.15)
Čia apie kurią Palangą kalba eina? Greičiau geležinkelis į Šventąją (Palangos sav.) bus atstatytas, nei į Palanngos autobusų stotį. Tačiau dauguma į kurortą vyks nuosavu transportu. Net skrydžiai Vilnius - Palanga nutrūko, nes nebeliko norinčių skristi keleivių.

Taip pat skaitykite

Palangos „Olimpas“ pristatė skambų pirkinį. Palangiškių priekinę liniją sustiprino daugiau nei dešimtmetį Lietuvos krepšinio lygoje žaidęs Julius Jucikas. 


Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius išvien su Susisiekimo ministerijos ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais galutinai sutarė, kad Kretingoje, Palangos gatvėje, prie geležinkelio stoties, bus statoma požeminė perėja.


Padedant "Palangos tiltui", Paulius Rojus, Palangos uždaros akcinės bendrovės "Pajūrio šaltinis" direktorius, prieš Kalėdas būriui palangiškių, kurių kalėdinis stalas paprastai būna kuklesnis, padovanojo po 150 eurų. "Man viešumo, Linai, nereikia - būtų galbūt geriau, jeigu apie tai visai nerašytumėte. Aš tai padariau dėl...


Prasiplėtusiam „Gradiali“ pernai prireikė per 10 tūkst. kubų vandens daugiau ir per 2019 metus sunaudojęs apie 24,7 tūkst. kubų šis sveikatos centras tapo vandens pirkimo lyderis, kuris gerokai atitrūko 21 tūkst. kubų vandens ribos nepasiekusios "Palangos gintaro" sanatorijos bei "Palangos" viešbučių komplekso.


Iš Kretingos iki Palangos bus galima nuvykti ir geležinkeliu – o tai reiškia, kad nuo paties Vilniaus iki pat jūros. Tai dar ne faktas, bet ankstyvosiose stadijose tarp atsakingų asmenų jau svarstoma idėja.


Ligita SINUŠIENĖ Šią vasarą turistai iš Vilniaus traukinyje pirks bilietą tiesiai iki Palangos. Geležinkelio linija iki kurorto nebus nutiesta, bet toks bilietas tikrai pradės egzistuos. Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ į savo paslaugų paketą įtrauks ir keleivių pervežimą autobusu iš Kretingos geležinkelio stoties iki pajūrio. Persės...


Kretingos politikai svarsto galimybę apskųsti teismui Palangos valdžios sprendimą nuo kitų metų penkiais eurais apmokestinti įvažiavimą į kurortą, praėjusį ketvirtadienį pranešė dienraštis „Lietuvos žinios“.


gegužės 30 d., 18 val. – „ LT trumpai“: trumpametražiai iš Lietuvos gegužės 30 d., 20 val. – 2015 m. Oskarui nominuotų trumpametražių vaidybinių filmų programa


Šių metų parodų sezoną pradėjusioje „Ramybės“ galerijoje šeštadienį, skambant prancūziškai muzikai bei Provanso vyno sklidinoms taurėms, atidaryta išties neeilinė keturių iškilių lietuvių kilmės menininkų Prano Gailiaus, Vytauto Kasiulio, Antano Mončio ir Žibunto Mikšio darbų, didžioji dalis jų Lietuvoje dar nebuvo eksponuota...


1000 kilometrų lenktynių finišo liniją Palangoje pirmas kirto lietuvis

Pagal Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ pranešimą spaudai, 2013 07 15 | Rubrika: Miestas

Tradicines 1000 kilometrų autolenktynes savaitgalį laimėjo Nemunas Dagilis, atstovaujantis komandai „General Financing-Autopaslauga“. Jis pirmasis kirto 1000 kilometrų lenktynių finišo liniją, anksčiausiai įveikęs šią distanciją sudarančius 334 ratus.


Renginių kalendorius