Vasaros parodų paviljone – užburiantys „Fotografiniai pasakojimai“

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014-08-04
Peržiūrėta
1787
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Pro senovinę spintą buvo galima patekti į tikrą fotolaboratoriją.
Pro senovinę spintą buvo galima patekti į tikrą fotolaboratoriją.

Penktadienį Vasaros parodų paviljone atidaryta pirmoji asociacijos Fotobienalė.LT surengta ciklo „Fotografiniai pasakojimai“ paroda, skirta analoginei fotografijai. Jos metu pristatyta pirmoji Lietuvos analogines fotografijos asociacijos (LAFA) fotoparoda bei senų fotoaparatų ekspozicija. O kad parodos lankytojai patys pamatytų, kaip gimsta ne skaitmeniniais fotoaparatais „nutrauktos“ nuotraukos, čia pat veikė improvizuota fotolaboratorija, kurioje parodos dalyviai LAFA nariai ryškino juostas ir darė fotografijas – joms buvo galima pozuoti po didžiausiu fotografiniu skėčiu įsikūrusioje fotostudijoje.

 

Pirmasis pasakojimas

Parodą pristatę jos kuratoriai Fotobienalė.LT prezidentas Adas Sendrauskas ir vienas iš jos dalyvių Gvidas Šedys visų pirmą paaiškino, kodėl pasirinktas pavadinimas „Fotografiniai pasakojimai“.

„Šie metai fotografijai yra ypatingi: jos istorija Lietuvoje prasidėjo 1839 metais, kai buvo išrasta dagerotipija. Tad mūsų paroda paliečia bei pasakoja fotografijos bei jos technikos istoriją. Be to, rugpjūčio 1-ąją prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas: šiam įvykiui bus skirtas kitas mūsų fotografinis pasakojimas, kuris prasidės lygiai po poros savaičių“, – sakė A. Sendrauskas, paminėjęs, jog tądien atidaroma ne tik paroda, bet ir savaitgalį veiksianti fotostudija, kur fotomenininkai fotografuos visus to norinčius, tiek naujausia technika, tiek senaisiais juostiniais fotoaparatais. O smalsiausi, įžengę pro čia pat esančios senovinės spintos duris, galės patekti į tikrą fotolaboratoriją, kur turės galimybę stebėti, kaip gimsta analoginė fotografija.

Žodį perėmęs LAFA prezidentas Kipras Kasputis, paminėjęs, jog Palangoje pristatoma pirmoji Lietuvos analoginės fotografijos asociacijos paroda, pristatė jos autorius: Mindaugą Ceslikauską, Bronių Duobą, Egidijų Kabošį, Juozapą Kalnių, Gintą Kavoliūną, Vytautą Krakauską, Teodorą Malinauską, Beną Navanglauską, Dovilį Paliuką, Andrių Penkauską, Mindaugą Rakštelį, Domą Rinių, Petrą Saulėną, Saulių Slavinską, Levą Žiriakovą. Visus juos vienija meilė analoginei fotografijai, o pati paroda nesanti nei „deklaracija“, nei „manifestas“ – jos dalyviai tiesiog rodo savo kūrybą.

 

Kalbantys skirtingomis kalbomis

Parodos anotacijoje primenama, jog Lietuvos analoginės fotografijos asociacija, įsikūrusi 2013 metais, prisistato su paroda, kurioje galima susipažinti ne tik su senosiomis fotografinėmis technologijomis, bet ir su originaliomis kūrybinėmis idėjomis.

Autoriai eksponuoja darbus, kuriuos vienija dėmesys analoginei technikai. Kodėl senosios technologijos aktualios dabar, kai skaitmeninė technika atpalaiduoja ir idėjas leidžia realizuoti itin lengvai? Kiekvienas parodos dalyvis į šį klausimą turės kiek skirtingus atsakymus. Beveik kiekvienam iš jų skaitmeninė technika – darbo įrankis. O analoginis fotoaparatas, kaip pasakytų ne vienas parodos dalyvis – tai įrankis sielai. Jis leidžia būti ritualo kūrėju, pajausti laiko tirštumą. Analoginis procesas užburia ir neretai pateikia pačiam autoriui netikėtą rezultatą. Todėl darbai, pateikti parodoje, kalba skirtingomis kalbomis. K. Kaspučio stereofotografijoje pagalio tekštelėjimas į vandenį suaidi klasikiniu J. Wall’o pieno pakelio išsitaškymu, G. Kavoliūno fotoaparatu-automobilio priekaba atlikti inversiniai pozityvai, kupini postapokaliptinės vienatvės, nors ir atlikti provincijos užkaboriuose, netikėtai primena E. Atget tuščio miesto vaizdus. Paralelės su fotografijos klasika čia neatsitiktinės. Neretai pati technikos ar technologijos kuriama vaizdo estetika prisideda prie Déjà vu jausmo, kurį patiri žiūrėdamas šiuolaikines analogines fotografijas. Tai – natūralu. Ir puiku, kad parodos autoriai, kurdami senosiomis technologijomis, nebijo tapti senamadiškais ar neaktualiais. Toks nebijojimas leidžia žiūrėti į senas technologijas tiesiog kaip į įrankį, kuris gali būti naudojamas šviežių idėjų realizacijai. O senamadiškumo ar tiesioginių reveransų čia ieškoti neverta… Senąją techniką LAFA nariai myli ne dėl pagarbos istorijai, o labiau dėl to, kad ji suteikia kitokias galimybes, nei suteikia skaitmeninė technika. Ne vienas parodoje dalyvaujantis autorius susikonstruoja kokią kamerą ir pats.

 

Gurmaniški patiekalai

Kalbėti apie parodos dalyvių kūrybą galima ir daugiau. Tačiau joks kalbėjimas neatstos akistatos su kūriniu. Analoginė fotografija siūlo pačią artimiausią akistatą su kūriniu. Šioje parodoje nerasite įsispraudusio skaitmeninio kodo ir galėsite pasimėgauti retai matomais technologiniais eksperimentais.

Pasak E. Kabošio, „suvokti technologijų poveikį galutiniam atvaizdui visada svarbiau, nei pasitikėti siūlomais šablonais. Tai tas pats kaip mokėti pasigaminti savo prieskonių derinį, o ne nusipirkti „prieskonių mišinį vištienai““…

„Taigi auganti ir atvira LAFA bendrija tikisi, kad parodos lankytojai su malonumu paskanaus retų, gurmaniškų patiekalų akims ir mintims“, – rašoma prodos anotacijoje.

Tie, kurie jau spėjo pamatyti parodą, išties pritaria: tai tikra puota gurmanams. Tad skubėkite papuotauti tie, kurie dar nespėjote apsilankyti „Fotografinių pasakojimų“ pirmajame pasakojime, pirmojoje Lietuyvos analoginės fotografijos parodoje.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Sausio 13 d. vyko Šventosios bibliotekos organizuotas renginys – latviškos knygos „Rucavos moterų pasakojimai“ pristatymas.


Palangos miesto savivaldybės viešojoje bibliotekoje vyko projekto „Lapo pasakojimai: nuo medžio iki knygos“ baigiamasis renginys. Šiam renginiui spektaklį „Žaidžiame Bebenčiuką“ pagal Kosto Kubilinsko kūrinį „Bebenčiukas ir kvailutė“ pastatė režisierė, Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos mokytoja Alma Pronckūnienė.


Palangos miesto savivaldybės viešoji biblioteka rugsėjo 11 d. – spalio 3 d. kviečia į projekto „lapo pasakojimai: nuo medžio iki knygos“ renginius.  


Gegužės 28 dieną 17 valandą „Ramybės“ galerija (Vytauto g. 35, Palanga) kviečia į net keturių parodų atidarymą.


Penktadienį Vasaros parodų paviljone atidaryta pirmoji asociacijos Fotobienalė.LT surengta ciklo „Fotografiniai pasakojimai“ paroda, skirta analoginei fotografijai. Jos metu pristatyta pirmoji Lietuvos analogines fotografijos asociacijos (LAFA) fotoparoda bei senų fotoaparatų ekspozicija. O kad parodos lankytojai patys pamatytų, kaip gimsta ne skaitmeniniais fotoaparatais...


Iš letargo žadinamas vasaros parodų paviljonas

Vitalius Bernardas LITVAITIS, 2014 06 30 | Rubrika: Nuomonės

Vasaros parodų paviljonas – architekto Albino Čepio kūrinys, įtūpęs uragano padarytoje erdvėje S. Daukanto bei S. Dariaus ir S. Girėno gatvių sankirtoje, praeityje menantis įdomias ir reikšmingas, garsinusias Palangą ne tik Lietuvoje, parodas.


Sekmadienį buvusiame vasaros parodų paviljone atidaryta tarptautinio projekto, kuriame dalyvavo Šveicarijos ir Lietuvos menininkai, „Kintančios teritorijos“ paroda, kurią visą spalio mėnesį bus galima apžiūrėti savaitgaliais, pabandė pakeisti ir bent kiek atgaivinti šią pusiau mirusią kultūrinę erdvę.


Vasaros parodų paviljonui vėl ieškoma nuomininko

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2013 01 17 | Rubrika: Miestas

Kelinti metai stovintis triūštantis Palangos vasaros parodų paviljonas, nepelnytai pravardžiuojamas „Kupeta“, vėl ieško galimų šeimininkų. Viešo nuomos konkurso komisija paskelbė Kultūros centro patikėjimo teise valdomų negyvenamųjų patalpų, esančių S.Daukanto g. 24, Palangoje, nuomos konkursą. Iki šiol skelbtieji konkursai jokių rezultatų nedavė.


Ar gali „Kupeta“ pravardžiuojamas Palangos vasaros parodų paviljonas, ateinančių metų vasarą mūsų miestui esant Lietuvos kultūros sostine, tapti centru, kuriame dvejus metus vyktų renginiai ir parodos, pristatyti palangiškiams ir svečiams Palangos miesto kultūros paveldą, etnokultūrą, meną ir kūrybines asmenybes? Fotomenininkas Adas Sendrauskas teigia: gali! 


Vakar turėjo būti išaiškinti Palangos kultūros centro surengto konkurso Palangos vasaros estradoje bei Muzikos ir meno festivalio parodų paviljone „Kupeta“ laimėtojai. Užkulisiuose buvo kalbama, kad tarp realiausių pretendentų tapti abiejų festivalių vykdytojais yra viešoji įstaiga „Combo muzikos agentūra“. 


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius