Piktinasi ir viešbučiai, ir turistai: atskleidė, kas palengvintų naują turistų registravimo tvarką

Palangos tiltas, 2025-02-05
Peržiūrėta
805
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Ilona Žilinskytė
Ilona Žilinskytė

Nuo šių metų sausio mėn. įsigaliojus naujai turistų registravimo tvarkai, viešbučių, svečių namų, sanatorijų, kempingų ir privačių apgyvendinimo paslaugų teikėjai kartą per parą Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje (NTIS) privalo teikti visų apsistojančių svečių registracijos duomenis. Praėjus pirmam mėnesiui po naujos prievolės įsigaliojimo, turizmo bendrovės pastebi, kad daugiausiai iššūkių kelia turistų nenoras dalintis asmeniniais duomenimis bei gaišti poilsio laiką, ir teigia, kad darbą palengvintų svečių registracijos internetu.

Svečiai atsisako teikti duomenis

Ilona Žilinskytė, programinės įrangos „SabeeApp“, skirtos apgyvendinimo įstaigų operacijoms valdyti, atstovė dalijasi, kad maždaug pusė bendrovės klientų – 46% – jau teikia duomenis NTIS.

„Nors nemaža dalis klientų jau renka ir pateikia svečių duomenis, dauguma vis tiek skundžiasi sulaukiantys nepasitenkinimo iš turistų. Keliautojai nežino apie naujai įsigaliojusią tvarką, todėl prašomi pateikti visų apsistojančiųjų asmens dokumentus, sutinka nenoriai, o dalis apskritai atsisako juos teikti, argumentuodami duomenų jautrumu“, – sako I. Žilinskytė. 

Tai patvirtina ir Palangoje įsikūrusio viešbučio „Grand Baltic Dunes“ direktorė Ingrida Valaitienė.

„Didžiausias iššūkis šiuo metu – svečių reakcijos. Jų sulaukiame įvairiausių – dalis apsistojančiųjų yra šiek tiek girdėję apie naują duomenų teikimo tvarką, kita dalis, daugiau keliaujančiųjų, labai stebisi ir piktinasi, kad niekur tokio kiekio duomenų niekas neprašo. Daugumai asmeninių duomenų teikimas atrodo perteklinis, kelia abejonių dėl saugumo. Kitiems atvykus po kelionės norisi kuo greičiau ilsėtis, o toks išplėstas duomenų rinkimas stipriai prailgina svečių registracijos laiką”, – teigia I. Valaitienė.

Iššūkių kyla ir dėl rezervavimo platformų

Dar vienas iššūkis, su kuriuo susidūrė apgyvendinimo įstaigos – svečių, užsisakiusių nakvynes per rezervacijos platformas Booking.com ar Airbnb, registravimas.

„Svečiams atvykus į viešbutį, dalį jų duomenų jau turime, tačiau kadangi užsakymai įkrenta ir iš tarptautinių rezervacinių sistemų, kurios nereikalauja tiek daug informacijos, papildyti duomenis privalome svečiui atvykus“, – sako I. Valaitienė.

Ilona Žilinskytė priduria, kad taip yra dėl to, jog tarptautinės rezervacijų platformos neturi tiesioginės sąsajos su Lietuvos Nacionaline turizmo informacine sistema.

„Tad užsisakius nakvynę per šias platformas, nėra galimybės surinkti visų reikiamų svečių duomenų. Viešbučiai tai privalo padaryti klientui fiziškai atvykus. Siekiant palengvinti šį procesą, viešbučiai galėtų įdiegti vidines valdymo sistemas, turinčias NTIS integraciją, kurios leidžia automatizuotai perduoti svečių duomenis ir taip mažina administracinę naštą“, – pasakoja I. Žilinskytė.

Nenori gaišti laiko – registruokis internetu

Ilona Žilinskytė pataria, kad apskritai šiuo metu paprasčiausias būdas apgyvendinimo įstaigoms surinkti turistų duomenis – pereiti nuo fizinės prie internetinės svečių registracijos.

„Pastebime, kad nauja prievolė mažiausiai nepatogumų sukėlė toms turizmo bendrovėms, kurios yra įdiegusios svečių registracijos internetu sistemą. Tokiu būdu visus duomenis galima surinkti internetu ir atvykus į apgyvendinimo įstaigą, tereikia patvirtinti svečių tapatybę. Tad registratūroje sugaištama mažiau laiko ir svečiai gali iškart mėgautis poilsiu“, – sako ji.

I. Valaitienė teigia, kad nuotolinė svečių registracija išties padėtų taupyti laiką ne tik viešbučiams, bet ir patiems keliautojams.

„Esame įdiegę ir svečių nuotolinę registracijos formą internetu, tačiau kol kas ne visi svečiai linkę ja naudotis. Tikimės, kad ateityje vis daugiau keliautojų pereis prie internetinės registracijos, suvokdami, kad tai sutrumpina jų gaištamą laiką viešbučio registratūroje”, – teigia I. Valaitienė.

Jūsų komentaras:

OB 2025-02-06 09:53 (IP: 162.158.102.11)
Būtų įdomu sužinoti, kokią konkrečią naudą (o ji ypač akcentuojama) apgyvendinimo įstaigos gaus iš tos registracijos ir ne vėliau kaip iki 00.00 val. Ir kokius ypatingus ir greitus sprendimus priims ši VšĮ iškartpi vidurnakčio. Cha cha cha! Ir dar. Dėl mažųjų apgyvendinti jų. Jei nesi išsiėmęs licencijos - svečių registruoti nereikia. Kenčia viską darantys legaliai. Neturintys licencijos, klientus gaudantys per FB ir kitas platformas ir nemokantys nei cento valstybei - laisvi ir laimingi kaip vėjas!

Taip pat skaitykite

Nuo šių metų sausio mėn. įsigaliojus naujai turistų registravimo tvarkai, viešbučių, svečių namų, sanatorijų, kempingų ir privačių apgyvendinimo paslaugų teikėjai kartą per parą Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje (NTIS) privalo teikti visų apsistojančių svečių registracijos duomenis. 


Nors rugsėjis perkopė į antrąją pusę, tačiau vienas iš didžiausių Palangos viešbučių turistų srautu džiaugiasi iki šiol. Viešbučio direktorius sako, kad pirmojo rudens mėnesio visi savaitgaliai užimti. 


Atostogaujanti Lietuva plūsta į pajūrį - Mokesčių inspekcija, atsižvelgdama į tai, laikinai keičia klientų aptarnavimo tvarką.


Seime priimtas Politinių organizacijų įstatymas kartu su kitais politinių organizacijų veiklą reglamentuojančiais aspektais įtvirtino ir pakeistą politinių komitetų registravimo tvarką.


Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė sako, kad smarkiai išaugusias sektoriaus išlaidas pajūryje praėjusią vasarą kompensavo didelis turistų srautas, penktadienį pranešė „Vakarų ekspresas“.


Nuo penktadienio, spalio 22 d., įsigalioja papildomi ribojimai prekyvietėms, dirbančioms be galimybių paso. Jose turės būti reguliuojami pirkėjų srautai, užtikrinant 30 kv. m vienam klientui. „Lidl“ jau pranešė, kad nuo penktadienio, spalio 22 d., visose parduotuvėse aptarnaus pirkėjus tik su galimybių pasais.


Palangoje viešąją tvarką palaiko ir raitoji policija

"Palangos tilto" redakcija, 2021 06 23 | Rubrika: Miestas

Viešąją tvarką Palangoje šią vasarą padės užtikrinti ir raitoji policija - žirgais bus patruliuojama ten, kur sudėtinga privažiuoti.


Šie metai Palangos viešbučiams buvo žymiai geresni: buvo sulaukta daugiau klientų, viešbučiai dažnai neturėjo laisvų kambarių, o klientai nebuvo tokie šykštūs kaip kavinėse ar baruose.


„Sodra“ patvirtino naują tvarką

„Palangos tilto“ informacija, 2009 12 30 | Rubrika: Miestas

Prieš šv. Kalėdas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba patvirtino naują tvarką, kurioje numatyta, kad draudėjai pranešimus apie apdraustuosius ir socialinio draudimo įmokas turės pateikti kiekvieną mėnesį.


Parodos – tai investicija į turistų srautą

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 01 17 | Rubrika: Kultūra

Palangos turizmo informacijos centre – darbinės nuotaikos. Kadangi pagrindinis darbas su poilsiautojų, turistų srautais šaltuoju metų laiku yra nuslopęs, centro darbuotojai aktyviai dalyvauja parodose, dirba kviesdami kaimyninių šalių gyventojus į viešnagę.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius