Kaip žąsis vandenį skundus atremianti agronomė direktorė plasnos dar aukščiau?

Linas JEGELEVIČIUS, 2013-08-26
Peržiūrėta
1974
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Palangos oro uosto direktorei J. Jucevičiūtei nuolat tenka atlaikyti kritiką, bet ji minima tarp naujos valstybinės įmonės, valdysiančios šalies oro uostus, direktoriaus pavaduotojų kandidatų?
Palangos oro uosto direktorei J. Jucevičiūtei nuolat tenka atlaikyti kritiką, bet ji minima tarp naujos valstybinės įmonės, valdysiančios šalies oro uostus, direktoriaus pavaduotojų kandidatų?

Bendrovės veikla prastėja, ko gero, dėl didžiausių sektoriaus paslaugų kainų atbaidomi ir nauji klientai, direktorė piktnaudžiauja tarnybine padėtimi – į darbą važinėja iš Klaipėdos į Palangą tarnybiniu automobiliu, o jame pasirodo gerokai pavėlavusi, o atgal išrūksta, kai dar saulė ridenasi danguje. Tiek pakaktų iš vežimo išversti kiekvieną vadovą. Bet Palangos oro uosto direktorei Jolantai Jucevičiūtei skundai ir kritika – kaip vanduo nuo žąsies. Po paskutinio skundo jos viršininkai Susisiekimo ministerijoje ponią Jolantą draugiškai pabarė, bet nenubaudė. Priešingai: užkulisiuose pasišnabždama, kad jai jau taisoma jungtinės įmonės, valdysiančios po reformos visus šalies oro uostus, direktoriaus pavaduotojos kėdė.

Skundą pasirašė
vienintelis asmuo, jam pritaria daug

„Direktorės vadovavimo metais neatidarytas nė vienas naujos krypties maršrutas (iš Palangos oro uosto vykdomi tik reguliarūs reisai į Kopenhagą (Danija), Oslą (Norvegija) bei Rygą (Latvija), o vasarą ir į Maskvą – aut.). Tai kaip pateisinti dideles investicijas į oro uosto infrastruktūrą pastaraisiais metais? Kodėl Palangos oro uoste didžiausios aviacinių degalų kainos Lietuvoje? Degalų kaina yra viena iš didžiausių patrauklumo aplinkybių aviakompanijoms. Degalų kainos išaugo iš karto, kai direktorė pasirašė sutartį su nauju aviacinių degalų tiekėju. Pastaruoju metu mažėja aptarnautų orlaivių ir keleivių skaičius (7 mėnesius iš 8 paskutinių)”, – rašoma Susisiekimo ministerijos gautame skunde.
Jį pasirašė vienintelis asmuo – Oksana Skripnikienė, jau buvusi Palangos oro uosto darbuotoja.
Bet kalbinti įmonės kiti darbuotojai vienbalsiai sakė, kad skundui „jie visi pritarią“.
Oro uosto darbuotojus ypač piktina J. Jucevičiūtės įprotis į darbą Palangoje ir į namus Klaipėdoje važiuoti tarnybiniu automobiliu.
„Visai nesudėtinga būtų apskaičiuoti, kiek nuostolių oro uostui padarė direktorė nuo savo darbo pradžios. Klausimas, kas juos kompensuos? Kiek žinoma, kelionės lapuose nesurašyti kasdieninių važiavimų maršrutai. Tačiau oro uosto darbuotojai tai mato ir supranta“, – skundžia savo viršininkę darbuotoja.

„Tik maža dalis“?
Apie skundą iš spaudos sužinojęs UAB „Aviakuras“ direktorius Arūnas Pranckevičius, kurio įmonė anksčiau aprūpino oro vežėjus Palangos oro uoste aviaciniu kuru ir kuri buvo galimai išstumta iš oro uosto (beje, naujojo tiekėjo degalų kainos yra didžiausios palyginti su kitų šalies oro uostų – aut.), sako, kad apie J. Jucevičiūtę skunde pasakyta „tik maža dalis“.
„Kad mažėja skrydžių, visi žino. Kad važinėja tarnybine mašina į darbą ir iš jo į namus Klaipėdoje, žino oro uosto darbuotojai. Dar daugiau žino, neabejoju, pačios ministerijos „viršūnės“, bet akivaizdu, kad jos J. Jucevičiūtę proteguoja. Pavyzdžiui, kiek anksčiau į oro uostą atvykdavo komisijų – ne tik iš ministerijos – tirti skundų, J. Jucevičiūtė įprastai „dingdavo“ – paimdavo atostogas, nurodydama pavaduotojams V. Vlasovui ir E. Vaišnorui (pastarasis jau nebedirba oro uoste – aut.) pateikti paaiškinimus“, – „Palangos tiltui“ sakė „Aviakuras“  direktorius.
Jis teigia, kad jos oro uosto vystymo strategija – lyg „mokyklinukės“ parašyta.
„Bet kažin ar gali daug tikėtis, kai oro uostui ima vadovauti agronomė, – sakė A. Pranckevičius. – Viena iš buvusio Kauno oro uosto direktoriaus Arijando Šliūpo (dabar jis – susisiekimo ministras –aut.) atleidimo priežasčių buvo ta, kad jis tarnybiniu automobiliu į darbą važinėdavo iš Vilniaus. Regis, J. Jucevičiūtei taikomi dvigubi standartai“.

Ministerija pateikė
skundėjai išvadas

Ištirti skundą Susisiekimo ministerija sudarė komisiją, kuriai vadovavo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius.
Pateikti atsakymus į klausimus į komisijos posėdį rugpjūtį buvo pakviesta ir Tarptautinio Palangos oro uosto (POU) direktorė J. Jucevičiūtė.
Nors ir prašoma, vakar ji neatsakė į „Palangos tilto“ redaktoriaus klausimus elektroniniu laišku.
Telefonu direktorė taip pat nesutiko nieko komentuoti.
Pasiteiravus, ar ir vakar į darbą iš Klaipėdos atvyko tarnybiniu automobiliu, ji pasakė „jūsų klausimai labai neetiški“ ir baigė pokalbį.
Susisiekimo ministerijos komisijos tyrimo išvadose, be kita ko, konstatuota, kad Palangos oro uoste nėra užtikrinta tinkama tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo kontrolė.
„Turima informacija leidžia daryti prielaidą, kad naudojant tarnybinius automobilius oro uoste galimai painiojami viešieji ir privatūs interesai, todėl komisija rekomendavo įpareigoti oro uosto direktorę atnaujinti tarnybinių automobilių naudojimą ir kontrolę įmonėje reglamentuojančius įsakymus, nustatyti tarnybinių automobilių degalų limitus, kontrolės tikslais tvarkyti tarnybinių automobilių išvykų žurnalą, nustatyti tinkamą tarnybinių automobilių laikymo vietą ir nenaudoti tarnybinių automobilių asmeninėms reikmėms. Be to, komisija pažymėjo, kad privalu forminti tarnybines komandiruotes į užsienį ir atsiskaityti už jas susisiekimo ministro nustatyta tvarka“, –  rašoma išvadose.

Didelė kadrų kaita

O. Skripnikienė nurodė, be kita ko, kad J. Jucevičiūtės vadovavimo oro uostui laikotarpiu buvo labai didelė kadrų kaita.
Ministerijos komisija nustatė, kad juo iš oro uosto buvo atleisti 39 darbuotojai – 19 pačių darbuotojų prašymu, 12 – šalių susitarimu.
„Komisija neturėjo galimybės nustatyti... prašymų (atleisti – aut.) pateikimo pagrindo, nurodyto jūsų prašyme (pvz., nepakeliamas vadovavimas, spaudimas ir pan.), pagrįstumo. Komisija pažymėjo, kad darbuotojų kaita gali neigiamai atsiliepti oro uosto veiklai“, – rašo atsakyme skundo autorei ministras Rimantas Sinkevičius.
Išvadose taip pat teigiama, kad siekiant racionalaus ir efektyvaus Tarptautinio Palangos oro uosto valdomo valstybės turto naudojimo, būtina įvertinti, ar įmonės valdomas Palangoje esantis tarnybinis butas oro uostui yra ekonomiškai naudingas ir reikalingas. Taip pat rekomenduota apsvarstyti kitas įmonės valdomo turto efektyvaus panaudojimo alternatyvas.
Komisijos nuomone, siekiant išsamiai įvertinti oro uostų tarnybų veiklą, Civilinės aviacijos administracija turi atlikti oro uosto tarnybų veiklos patikrinimą.
Anot vieno POU darbuotojo, po komisijos nepalankių išvadų jau jaučiasi „sujudimas“, bet jis nedetalizavo ką turįs omeny.

Plasnos dar aukščiau?
Vyriausybė yra paskelbusi ketinanti reorganizuoti valstybinius Lietuvos oro uostus, prie Tarptautinio Vilniaus oro uosto prijungiant Kauno bei Palangos įmones.
Užkulisiuose kalbama, kad jungtinei įmonei vadovaus neseniai prie Vilniaus oro uosto vairo stojęs Gediminas Almantas. Anot kai kurių pranešimų žiniasklaidoje, Kauno ir Palangos oro uostų vadovai taptų jo pavaduotojais.
Mokslinės agronomės ir vadybininkės diplomus turinti J. Jucevičiūtė POU pradėjo vadovauti 2009 metų pabaigoje, kai ji Susisiekimo ministerijos organizuotame konkurse nurungė keturis aviacijos specialistus.
Nors kandidatams buvo pateikti gana griežti reikalavimai, pavyzdžiui, ne mažesnė kaip 5 metų vadovaujamo darbo patirtis, ministerijai neužkliuvo tai, kad J. Jucevičiūtė neturi jokios panašaus darbo patirties, o paskutinius dvejus su puse metų prieš konkursą praleido motinystės atostogose.
Transporto įmonėje „Renautika“, kurioje J. Jucevičiūtė nurodė vadovavusi ekspedijavimo skyriui, prieš motinystės atostogas taip pat darbavosi ne ilgiau kaip trejus metus.
J. Jucevičiūtės darbo stiliumi ir rezultatais prieš kelerius metus stebėjosi tuo metu parlamentaras, dabar premjeras Algirdas Butkevičius.
„Vadovauti Palangos oro uostui paskirta tokia direktorė, kuri pati kažin ar žino, kokia jos siūloma oro uosto vizija ir jos pačios funkcijos tame poste. Kiek girdėjau, vadovei trūksta ir kompetencijos, ir žinių – paskyrimas draugystės principu. Dėl susiklosčiusios padėties senieji įmonės darbuotojai yra pasirengę palikti bendrovę, žvalgosi darbo“, – yra sakęs vienam šalies dienraščiui A. Butkevičius.
Pats ministras R. Sinkevičius interviu „Palangos tiltui“ praėjusį pavasarį teigė, kad priekaištų POU direktorei jis neturįs.
Vakar su ministru susisiekti nepavyko.
P.S. Jau parengus straipsnį spaudai, „Palangos tiltas“ gavo Susisiekimo ministerijos laikinai einančios Komunikacijos skyriaus vedėjo pareigas Rūtos Dirsienės atsakymą dėl nuobaudos POU direktorei J. Jucevičiūtei: „Sunku prognozuoti dėl drausminės atsakomybės POU direktorei, nes per šią savaitę laukiama direktorės raštiškų paaiškinimų dėl pateiktų išvadų. Gautieji paaiškinimai bus analizuojami ir vertinami, tuomet ministerija spręs dėl galimos nuobaudos“.

Jūsų komentaras:

jo 2017-06-07 09:10 (IP: 195.182.79.18)
Reikia atlikti veiklos tikrinimą , nustatyti žalą Valstybei važiuojant Palanga-Klaipėda automobiliu, benzino, nusidėvejimo, padangų bei kitų išlaidų bei įvertinti kodėl buvo išvaryti darbuotojai iš darbo ir pačiai darbuotojai pasiūlyti padengus nuostolius palikti darbo kėdę???

Antanas 2013-08-28 08:11 ([email protected] / IP: 62.212.200.243)
neaisku, kaip ten yra. tikriausiai nera dumu be ugnies.. taciau, kita vertus, matosi, kad kazkam si situacija yra palanki, kad ja paburbulinti.. ponas jaugelaviciau, ar jus nesate vienas is tu suinteresuotuju arba ju irankis??? nes straipsnis sudeliotas taip, kad atrodo, kad nenorima iskelti problemu is esmes, taciau norima, kazkam pakenkti ar igelti..

To Jonas 2013-08-27 12:28 (IP: 78.61.110.69)
Jei "kitoje" srityje geras žmogus, tai dar nereiškia kad tinka vadovauti oro uostui. Labai gaila jog buvo išvaikyti ilgametę patirtį turintys geri specialistai.

POU 2013-08-27 11:43 (IP: 79.142.123.245)
tai tik menkniekis,kas čia parašytą. Šaknelės lenda labai giliai. Idomu ,kad komisijos nariai tie patys kurie dalyvavo atrankos konkurse,o dar pažiūrėjus konkurso sąlygas būtų dar idomiau. Gal dar žurnalstai reikėtų pasikapstyti kaip su skrydžių sauga ir paklausti CAA KAIP JIE VERTINA VIENA IŠ SVARBIAUSIU SKRYDŽIŲ SAUGOS faktorių ,už kuriuos pirmiausiai turi atsakyti orouosto vadovas. Kaip reikalai su aviacijos specialistais ?čia svarbiausiai turi būti dedamas taškas .Kad važinėjasi su mašina tai čia dar nieko,tačiau yra šimtus kartų svarbesniu dalyku.

Jonas 2013-08-26 16:35 (IP: 213.102.4.206)
Nori suesti gera žmogų ir tiek ...

Taip pat skaitykite

Verslo vykdymas visada yra daugiau ar mažiau rizikingas, sako buhalterinės apskaitos, mokymų ir konsultacijų bendrovės „Žinius“ steigėja ir direktorė Rūta Ūsaitė-Duonielienė.  Tam, kad geriau suprastumėte rizikas ir pasirinktumėte tinkamą verslo formą, ji siūlo įsigyti video seminarą „Pradedu savo verslą: kurią verslo formą pasirinkti?“  www.zinius.lt – galėsite patys atlikti verslo...


Ko gero, pirmąkart per ilgą savo žurnalistinę karjerą savo pašnekovui sunkiau nei įprastai formulavau interviu klausimus. Ko dabar, karantino suvaržymų metu, klausti žmogaus, kuris iki koronaviruso pandemijos sukosi visų Palangos kultūros renginių centre? Kokia gali būti kultūra kurorte karo, kaip šių eilučių autoriui pasakė viena „Palangos tilto“ skaitytoja –...


21-erių metų Marius Žostautas, prekybos centro „Maxima“ Palangos centre kasininkas-pardavėjas, pateko į didžiausio šalies maisto prekybos tinklo sausio herojų vienuoliktuką – už paslaugumą ir dėmesį klientams. Viena palangiškė nepatingėjo apie jai patikusį „Maxima“ darbuotoją parašyti jam padėką ir nusiųsti ją „Maxima“ vadovybei į...


mui. Kaip direktorė, turiu perskaityti „krūvas“ instrukcijų, nurodymų ir rekomendacijų. Savivaldybės sprendimu, mokyti nuotoliniu būdu pradėsime iškart po mokinių atostogų kovo pabaigoje. Tiesa pasakius, mano darbo diena dabar – kaip ir anksčiau. Darbas – geriausia priemonė „pabėgti“ nuo įkyrių minčių. Atvirai pasakius, kai darbo tiek daug, joms net...


„Ar jūs galite įsivaizduoti, kad šiais laikais žmogus gali miesto centre gyventi be vandens“, – į redakciją užsukusi retoriškai klausė palangiškė Laimutė, gyvenanti Vytauto g. 98 name. Moteris, gyvenanti socialiniame būste, patikino, kad sąlygos ir taip ten ne kokios, o trečiadienio ryte dar atjungė ir vandenį, tad visai rankos nusviro. Nesulaukusi...


Jau netrukus bus du mėnesiai, kai prie miesto šilumos įmonės, UAB „Palangos šilumos tinklai“, vairo stovi naujoji direktorė Giedrė Juršėnė. Ji neslepia, kad buvusiam direktoriui netikėtai palikus įmonę, tokios pareigos jai buvusios gan nelauktos, tačiau ji pasiryžusi pateisinti įmonės stebėtojų tarybos pasitikėjimą ir įrodyti, kad ji – kaip ir buvęs...


Penktadienį apie apsisprendimą pasitraukti iš Palangos tarptautinio oro uosto pranešė beveik ketverius metus jam vadovavusi direktorė Jolanta Jucevičiūtė. Dabartinėse savo pareigose ji liks iki spalio 31 dienos. 


Bendrovės veikla prastėja, ko gero, dėl didžiausių sektoriaus paslaugų kainų atbaidomi ir nauji klientai, direktorė piktnaudžiauja tarnybine padėtimi – į darbą važinėja iš Klaipėdos į Palangą tarnybiniu automobiliu, o jame pasirodo gerokai pavėlavusi, o atgal išrūksta, kai dar saulė ridenasi danguje. Tiek pakaktų iš vežimo išversti kiekvieną vadovą. Bet...


Po apmaudaus pralaimėjimo Seimo rinkimuose konservatoriui Pranui Žeimiui spalį kurorto „darbiečių“ lyderė Genoveita Krasauskienė sulaukė netikėto, bet malonaus pasiūlymo – taip pat „darbietis“ Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis jai pasiūlė užimti ministerijos viceministrės kėdę. Kitai žinomai kurorto moteriai, Palangos Oro uosto direktorei...


Viešoje erdvėje pasirodžius informacijai, kad palangiškiai permokėjo už vandenį, kurorto meras Šarūnas Vaitkus iškart kreipėsi į bendrovės „Palangos vandenys“ vadovą Praną Madzajų. „Sureagavęs į viešai pateiktą informaciją, kad palangiškiai už vandenį permokėjo 450 tūkstančių litų, paprašiau, kad iki rytojaus man ant...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius