Kretingos muziejaus prekės ženklo kodas – Žiemos sodas, grafų Tiškevičių dovana šiandienai

Palangos tiltas, 2025-03-03
Peržiūrėta
600
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Kretingos muziejaus prekės ženklo kodas – Žiemos sodas, grafų Tiškevičių dovana šiandienai

90-mečio jubiliejų šiemet minintis Kretingos muziejus sukūrė ir visuomenei pristato prekės ženklą. Įstaigos rinkodaros ir komunikacijos veikloms skirtas grafinis simbolis atspindi išskirtinę Kretingos muziejaus ypatybę – Žiemos sodo pastato architektūros siluetą. Jo raiškai pasirinktos sodriai žalia ir ryškiai geltonos spalvos. 

Ženklo vizija gimė iš diskusijų su muziejaus bendruomene. Atspirties tam ieškota istorinėje medžiagoje, muziejaus eksponatų rinkiniuose, Kretingos dvarą valdžiusių didikų giminių heraldikos simboliuose, analizuotos Lietuvos bei aplinkinių šalių muziejų patirtys, kol galiausiai buvo rastas sprendimas, sujungęs ir Kretingos dvaro istoriją, ir šiandien čia veikiančio muziejaus išskirtinumą, tikslus bei poreikius, ir šiuolaikinę dizaino raišką. Prekės ženklo idėją sukūrė kretingiškė dizainerė Eglė Urbonė, ją ištobulino grafinio dizaino agentūros „Intergrafika“ komanda.

„Ženkle matome autentišką ir visuomenėje labiausiai atpažįstamą Kretingos dvaro rūmų elementą – Žiemos sodą. Grafų Tiškevičių sumanytas ir pastatytas Žiemos sodas buvo didelis traukos objektas ir anuomet, kai čia svečius priiminėjo Tiškevičių šeimos atstovai, ir dabar, rūmus pritaikius muziejui. Nieko panašaus nei savo dydžiu, nei verte neturime nei Lietuvoje, nei aplinkinėse Baltijos šalyse. Tuo didžiuojamės ir tai akcentuojame“,– prekės ženkle užkoduotą žinią komentuoja istorikas Julius Kanarskas, Kretingos muziejaus direktoriaus pavaduotojas muziejininkystei

Iki šiol Kretingos muziejus buvo siejamas su herbu, kurio raudoname skyde vaizduojamas grifas su kalaviju. Jis matomas ir didikų Chodkevičių giminės herbe. Herbas 2020 m. patvirtintas Lietuvos genealogijos ir heraldikos draugijos, registruotas jos Juridinių asmenų herbų registre. 

„Šis simbolis niekur nedingsta. Didžiuojamės juo ir faktu, jog esame bene vienintelis muziejus Lietuvoje turintis herbą. Jis ir toliau bus naudojamas oficialiojoje raštvedyboje bei srityse, kurios dera su herbo statusu, o prekės ženklas –liberalesnis šiuolaikinės rinkodaros ir komunikacijos elementas, mums suteikia daugiau laisvės skleidžiant gerąją žinią apie Kretingos muziejų reklaminėje medžiagoje, pristatant mūsų vertes bei veiklas socialiniuose tinkluose, rengiant rinkodaros kampanijas“,– sako Kretingos muziejaus direktorius Romandas Žiubrys. Anot jo, šių laikų muziejai jau nėra vien tik konservatyvios eksponatų saugyklos ir ekspozicijos. „Konkurencinę kovą dėl lankytojų dėmesio laimi atviros, naujų, kūrybiškų bendravimo su visuomene formų ieškančios kultūros įstaigos. Tikimės, jog šiuolaikinė vizualinė raiška, naujos iniciatyvos kurs būtent tokį – atviro, įdomaus, tvirtas tradicijas ir šiandienos galimybes gebančio derinti Kretingos muziejaus įvaizdį“,– akcentavo vadovas. 

2025-aisiais, jubiliejiniais, Kretingos muziejaus įkūrimo 90-mečio metais, bazinį prekės ženklo simbolį lydės skaičius 90 bei šiai progai skirtų renginių programa. 

Kretingos muziejaus informacija

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Kovą, kai Lietuvoje dar pilka ir žiemiškai žvarbu, sušilti ir pasidžiaugti žydėjimu kviečia Kretingos muziejaus Žiemos sodas. Drauge su kalendoriniu pavasariu čia sužydo šimtai įvairiaspalvių gėlių. 


90-mečio jubiliejų šiemet minintis Kretingos muziejus sukūrė ir visuomenei pristato prekės ženklą. Įstaigos rinkodaros ir komunikacijos veikloms skirtas grafinis simbolis atspindi išskirtinę Kretingos muziejaus ypatybę – Žiemos sodo pastato architektūros siluetą.


Žiemos švenčių laikotarpį sausio 6 d., pirmadienį, Palangoje užbaigs Trijų Karalių šventė.


Kretingos muziejuje atgimsta gražiausia grafų Tiškevičių tradicija. Po daugelio metų kalėdinė muziejaus eglė bus įžiebta pačiame Žiemos sode, taip, kaip visada darydavo patys grafai Tiškevičiai. 


Jau beveik metus Kretingos muziejuje pasigirdus telefono skambučiui, ragelyje dažniausiai skamba vienas klausimas: kada bus atidarytas Žiemos sodas?


Palangos burmistro Jono Šliūpo muziejus viloje „Ramybė“ tęsia susitikimus su kūrėjais ir spalio 27 d. 18 val. penktame rudens ciklo renginyje pakvies į pokalbį su kūrėjų šeima – keramiku Isroildžon Baroti ir galerininke Andželika Baroti.


Virginiją Paluckienę, Palangos kurorto muziejaus direktorę, į Palangą atvedė... meilė. „ Palangoje, galima sakyti, „netiesiogiai“ gyvenau dvejus metus, kai laisvu laiku atvažiuodavau pas mylimąjį (buvusį miesto Tarybos narį, buvusį miesto socialdemokratų skyriaus pirmininką Daną Palucką, dabar – verslininką, – aut. past.), kuris vėliau tapo mano vyru“, – Virginija šypteli pokalbio su...


VšĮ LR VRM poilsio ir reabilitacijos centras „Pušynas“ net ir žiemą tęsia sensorinio sodo įrengimo darbus. Centre kuriamas pirmasis Palangoje sensorinis sodas yra suskirstytas į dvi zonas: aktyviąją ir pasyviąją. Šiuo metu įrengiama aktyvioji sodo teritorijos dalis – palei pasivaikščiojimo taką įrengiami specialiai ekspertų atrinkti lauko sporto įrenginiai, skirti gausiausiai poilsio ir...


Sausio 29 d., šeštadienį, didžiausias Baltijos šalyse pėsčiųjų žygių organizatorius „TrenkTuras“ organizuoja žygį Palangoje „Žiemos žygis“. Jame dalyvauti planuoja apie 4 tūkst. žygeivių iš visos Lietuvos, organizatoriai kviečia prisijungti ir kurorto gyventojus.


Dar 1964 metais įkurta, sporto sprekes, aprangą ir avalynę gamintanti kompanija Nike, yra užsitikrinusi tvirtas pozicijas tarptautinėje rinkoje. Ji turi daugiau nei 1150 parduotuvių tinklą visame pasaulyje. O kiek dar prekės ženklų bei parduotuvių prekiauja Nike gaminiais, sunku ir suskaičiuoti. Įdomu tai, kad šiandien Nike turi 112 gamyklų, kuriose gaminama avalynė ir 334 aprangą...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius