Mindaugas Skritulskas: „Pusantro milijono vairuotojų bent kartą per du metus yra priversti apsilankyti viename iš 10 techninės apžiūros centre. Kodėl tokių privilegijuotų įmonių su savo filialais yra tik dešimt?“

Palangos tiltas, 2023-12-05
Peržiūrėta
990
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Mindaugas Skritulskas: „Pusantro milijono vairuotojų bent kartą per du metus yra priversti apsilankyti viename iš 10 techninės apžiūros centre. Kodėl tokių privilegijuotų įmonių su savo filialais yra tik dešimt?“

Kodėl Lietuvos teritorija suskirstyta į dešimt teritorijų, kuriose be jokios konkurencijos tokias paslaugas gali išimtinai teikti tik viena iš šių dešimties įmonių? Kodėl ši tvarka, nepaisant, kad pasikeitė daugybė Susisiekimo ministrų, nesikeičia 29 metus, t.y. tiek pat metų, kiek klesti 10 išskirtinių įmonių (steigimo data skiriasi tik mėnesiais, įstatinis kapitalas, kai kuriais atvejais minimalus - nesiekia nei 3000 eurų)? 

Tokius klausimus Facebook įraše iškėlė palangiškis Seimo narys Mindaugas Skritulskas ir jo kolega Andrius Bagdonas.

„Atsakymai, ko gero, verti milijonų. Tiek kiek gyvuoja ši tvarka, tiek per vienerius metus gauna šios įmonės pajamų –29 milijonus eurų!  Susibūrusios į asociaciją techninę apžiūrą vykdančios įmonės - monopolininkės vienu balsu tvirtina, kad tokia tvarka užtikrina saugumą keliuose, nepaperkamumą ir skaidrumą. Bet ar tikrai taip?“ – retoriškai klausia M. Skritulskas ir A. Bagdonas.

„Pirma, jei jau tokia būtų skaidri ir nekorumpuota šių įmonių veikla, ko gero, STT nebūtų atlikusi tyrimų dėl korupcijos. O jų būta! Antra, kitose, eismo saugumo prasme pažangesnėse nei Lietuva šalyse: Olandijoje, Vokietijoje, Jungtinėje karalystėje, Švedijoje, Danijoje ir kitur nėra tokių monopolinių įmonių, veikia konkurencija ir gali tikrinti visi sertifikuoti servisai, dėl ko saugumas ten keliuose tikrai nenukentėjo,“ – pastebi abu parlamentarai.

Anot jų, Lietuvos ypatumai, o tiksliau – paradoksas, kuomet automobilių gamintojų servisai, atliekantys garantinį automobilių aptarnavimą, negali konstatuoti, kad jų parduotas automobilis atitinka techninius reikalavimus.

„Nejaugi Mercedes, Volkswagen, Toyota ar kitų gamintojų akredituotų servisų specialistai yra kvailesni ar mažiau išmano apie savo automobilius nei mėlynu kombinzonu šmirinėjantis techninės apžiūros stoties darbuotojas? Kodėl vairuotojas atvykęs pasikeisti automobilio alyvos, kartu negali pasitikrinti ir automobilio techninio stovio bei gauti techninės apžiūros pažymėjimą? Tikėtina tai jis darys dažniau, nes bent kartą per metus jis atlieka techninį automobilio aptarnavimą,“ – samprotauja M. Skritulskas ir A. Bagdonas.

„Atsižvelgiant į tai, kolegos Andriaus Bagdono iniciatyva, kartu su Seimo narių grupe gruodžio 4 dieną registravome įstatymo pataisas, kurios atvertų rinką naujoms įmonėms bei išardytų šį milijonines pajamas garantuojantį monopolinį apsukrių verslininkų mazgą,“ – informavo M. Skritulskas.

 

„Palangos tiltas“ info

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Kodėl Marijos skulptūra Maltoje verkė kraujo ašaromis ir mokslininkai nerado priežasties ir įrodymų, kad įsikišo žmogus?


O kas ta piligriminė kelionė? Nesistebėkite, nes to nežinojo net kai kurie kelionės bendrakeleiviai, išdrįsę leistis į avantiūrą. Nuotykį, kuris pakeitė gyvenimą iš esmės. 



Dažnas žmogus savyje nešiojasi įvairių nuoskaudų iš vaikystės, pyksta ant savo tėvų dėl jų klaidų – per didelio valdingumo ar per mažai rodomos meilės arba dėl tokių traumuojančių patirčių, kaip alkoholizmas, fizinis, emocinis smurtas. 


Prabangius motociklus pardavinėjusių dviejų Palangos įmonių atstovai kaltinami išvengę per 60 tūkst. eurų mokesčių ir pasisavinę ketvirtį milijono eurų. Vienas įtariamųjų yra Šventosios verslininkas, Palangos miesto Tarybos narys Vaidas Šimaitis. Tačiau jis kaltinimus „Palangos tiltui" vadina „nesąmone."


Palangos centre vystomas projektas „Smilčių namai”, kuriame poilsio apartamentai bus iš anksto pritaikyti nuomai. Skaičiuojama, kad šiuose apartamentuose iš nuomos gautos pajamos gali siekti vidutiniškai 10 000 eur per metus ir grąžinti apie dešimtadalį būstui skirtos investicijos.


„Palangos tiltui“ pavyko sužinoti pavardes abejų koronavirusu susirgusių medikų, tačiau dėl duomenų apsaugos įstatymo bei ligonių teisės į privatumą „Palangos tiltas“ skelbia ribotą informaciją apie šiuos atvejus.


Palangos miesto savivaldybė šiemet, kaip ir pernai, įsigijo penkis socialinius būstus. Palyginti su ankstesniais metais, tai – ženkliai didesni skaičiai, reiškiantys, kad Savivaldybė galės labiau padėti socialiai pažeidžiamiems, pagalbos prašantiems palangiškiams.


Įmonių vadovai prieš įstatymus yra atsakingi už apskaitos organizavimą, finansinių ataskaitų pateikimą, duomenų jose teisingumą, tačiau praktikoje retai iš tiesų žino, kokią informaciją transliuoja jų atskaitomybė. Tačiau palangiškė Rūta Ūsaitė-Duonielienė, UAB „Žinius“ direktorė, ketina pakeisti tokį požiūrį.


Į mūsų kurortą atvykstantys svečiai miesto biudžetą kasmet papildo lėšomis, kurios skiriamos tam, kad Palanga taptų gražesnė, patrauklesnė, o jos vardas kuo garsiau skambėtų Lietuvoje ir už jos ribų. Per tris vasaros mėnesius surinkta kiek per pusę milijono litų vadinamojo „pagalvės“ mokesčio, o „ratuoti“ poilsiautojai nuo gegužės 15 iki rugsėjo 15 sumokėjo per...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius