Antrąjį gimtadienį švenčiančios Palangos autobusų stoties įvertinimas: dėl jaukumo ji tapo ir susitikimų vieta

Linas JEGELEVIČIUS, 2016-12-01
Peržiūrėta
2287
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Palangos autobusų stočiai – dveji.
Palangos autobusų stočiai – dveji.

Bet kurios autobusų stoties paskirtis – aiški, bet antrąjį gimtadienį švenčianti Palangos autobusų stotis išskirtinė – ji kai kuriems miestelėnams tapo ir susitikimų vieta.
„Išties, kai su savo drauge iš Kauno, kuri dabar gyvena Palangoje, sprendėme, kur Palangoje be savo namų galėtumėme matytis, iškart „apsistojome“ ties autobsų stotimi. Ji – labai jauki, šviesi, labai šilta, o joje eksponuojami meno kūriniai skatina pasijusti tarsi parodoje kokiame nors kultūros centre. Mums abiems čia labai patinka“, – pašnekovė mostelėjo į draugę iš Kauno, kuri pritarė, kad tokios autobusų stoties niekur nėra mačiusi.
„Tikiuosi, kad ir Kaune panašią stotį – tokią šviesią ir jaukią – netrukus pastatys“, – vylėsi kaunietė.
Abi moterys keliskart per savaitę susitinka keleivių salėje, sėdi ir šnekučiuojasi.
„Mums čia jaukiau ir geriau nei kavinėje“, – tikino pašnekovė.
Autobusų stoties vadybininkės IngrydosGagilaitės tokie komplimentai nestebina. Priešingai: jai tenka pagyrų naujajai kurorto autobusų stočiai iškausyti daug.
„Nesutirštindama spalvų, galiu objektyviai pasakyti, kad dauguma žmonių Palangos autobusų stotį vadina išskirtinai jaukia, šilta ir gražia“, – sakė vadybininkė.
Stotis užima 545 kvadratinių metrų ploto, įrengta moderni laukimo salė, kurioje yra 70 sėdimų vietų, dengti peronai, bilietų kasos, tualetai, kompleksas pritaikytas žmonėms su negalia, kurorto svečių patogumui – ir informacinis centras.
Perone – 16 autobusų stovėjimo aikštelių, keleivių informavimo, bagažo bei smulkių siuntų tarnybos. Laukimo salėje ir lauke įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padeda užtikrinti keleivių saugumą. Stoties pastate veikia kavinė.
Komplekso statyba truko mažiau nei devynis mėnesius, statybos ir įrangos darbai kainavo daugiau kaip 20 mln. litų. Naujajame komplekse, kartu su „Maxima“ dirba apie 120 žmonių.
Teisybę pasakius, tik atidarius stotį, neretai keleiviai, ypač vyresnio amžiaus, pabambėdavo, kad naujoji stotis yra toliau nuo centro nei senoji.
„Bet pastaruoju metu tokių pastabų beveik neliko. Žmonės įprato, be to, miesto keleivinio transporto grafikas yra tinkamai sureguliuotas“, – sakė vadybininkė.
Atidarius stotį, neretai neveikdavo užtvarai, dėl to sulaukta vairuotojų skundų, bet tokios bėdos – jau praeitis.
Užtvaras yra būtinas, nes jis apsaugo nuo į autobusų stoties teritoriją norinčių patekti „nelegalų“. Su vežėjais yra sudarytos sutartys, už įvažiavimą į autobusų soties teritoriją renkamas Palangos savivaldybės patvirtintas mokestis: mažieji maršrutiniai autobusiukai moka 72 centus už įvažiavimą, didieji autobusai – 1,16 euro.
Jau tris mėnesius stoties vadybininke dirbanti I. Gagilaitė anksčiau dirbo stotyje kasininke ir siuntų skyriuje.
„Man atrodo, kad yra didelis privalumas, kaip sakau, „praeiti“ visus etapus – kilti į viršų, – įsitikinusi vadybininkė. – Taip lengviau spręsti visas iškylančias situacijas“.
Bene dažniausia spręstina situacija susijusi su neatvykusiais autobusais.
„Tokie atvejai nedažnai nutinka, bet kai nutinka, tenka rūpintis ir kito autobuso ieškojimu, ir, svarbiausia, keleiviais“, – sakė Ingryda.
Palangos autobusų stotis bene geriausiai jaučia sezoniškumą. Pavyzdžiui, liepos mėnesį į stotį įvažiavo 7450 autobusų, o lapkritį – vos šiek tiek daugiau penkių tūkstančių. Į šiuos skaičius įeina ir miesto autobusų reisai.
„Vadinasi, žiemą atvyksta ir gerokai mažiau keleivių. Natūralu dėl kurorto sezoniškumo. Bet palyginus keleivių srautus praėjusią vasarą ir 2015-ųjų metų vasarą, šiais metais jų buvo mažiau. Sunku pasakyti kodėl, bet, manau, kad svarbiausia priežastis – gan lietinga praėjusi vasara“, – sakė ji.
Didžiausi bilietų srautai yra išplatinami per didžiųjų vežėjų bendroves „Kautra“, „TOKS“, „Busturas“ ir kitas“.
„Pastebėjau, kad Palangą ypač pamėgo šiauliečiai. Jų autobusai vasarą būna beveik pilni“, – pastebėjo vadybininkė.
Pirmasis miesto autobusas iš stoties išvyksta vos po šešių, o, pavyzdžiui, į Klaipėdą paskutinis autobusas išvyksta 10 valandą.
Dėl mažesnio keleivių skaičiaus ne sezono metu mažiau sulaukiama ir siuntų.
„Bet jų, žinoma, prieš šventes padaugėja. Dabar, prieš Kalėdas, – mums darbymetis“, – sakė vadybininkė.
Iš Palangos autobusų stoties siuntos keliauja į beveik 30 Lietuvos miestų.
Autobusų stotyje yra įsikūręs ne tik siuntų skyrius, bet ir vairuotojų poilsio jaukus ir erdvus kambarys, informacijos skyrius. Laukimo salėje ir lauke įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padeda užtikrinti keleivių saugumą. Stoties pastate veikia kavinė.
„Tikrai, vairuotojams sudarytos labai geros poilsio sąlygos Palangoje“, – sakė užkalbintas vairuotojas, bet savo pavardės pasakyti nenorėjo.
„Stengiamės atsižvelgti į kiekvieno žmogaus norus.Keleiviai, jų gerovė – mums svarbiausia“, – pabrėžė vadybininkė.
Dalia Bružienė darbuojasi informacijos ir kasos skyriuje, o taip pat, žiemą sumažėjus keleivių srautams, aptarnauja siuntų skyriaus klientus.
Ir ne tik.
„Ypač vasarą tenka teikti pačią įvairiausią informaciją. Pavyzdžiui, neretai žmonės paskambina ir teiraujausi, ar Palangoje šviečia saulė, ar lijo, ar didelės eilės įvažiuoti į Palangą, – šypsojosi D. Bružienė. – Žinoma, daugiausia skambučių dėl autobusų grafiko. Skambina dėl to ir vyresni, ir jaunesni. Nors jaunimas mobilių telefonų neišleidžia iš rankų, nemaža dalis, užuot ieškoję grafiko internete, mieliau skambina autobusų stoties telefonu“.
Stotyje ir vasarą, ir žiemą dirba keturios darbuotojos.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Geros žinios: teritorijos Kretingos gatvėje įveiklinimo darbai tęsiasi, metų pabaigoje turėtų prasidėti ir naujos statybos. Tokia žinia penktadienį, balandžio 7 d., pasidalino Palangos meras Šarūnas Vaitkus. „Džiaugiuosi, kad statytojai, kurie įgyvendino naujosios Palangos autobusų stoties ir prekybos centro prie jo projektą, tęsia savo sumanymą imtis teritorijos prie autobusų stoties...


Socialinių tinklų Palangos grupėse komplimentus „MeatUP“-ui galima pastebėti: „Puikus maistas, išskirtinis aptarnavimas, skoninga šeiminė aplinka.“


Bet kurios autobusų stoties paskirtis – aiški, bet antrąjį gimtadienį švenčianti Palangos autobusų stotis išskirtinė – ji kai kuriems miestelėnams tapo ir susitikimų vieta.


Praėjusį penktadienį Palangoje duris atvėrė naujas, modernus Autobusų stoties ir prekybos centro „Maxima“ kompleksas. Jame įsikūrė ir „Omnitel“ salonas, picerija, dovanų bei kitos parduotuvės. Į atidarymo renginį susirinko kurorto vadovai, Tarybos nariai, komplekso statytojai ir projektuotojai, gausi gyventojų bei svečių minia. Iškilmingą atidarymo ceremoniją...


Antradienį prie mūsų miesto autobusų stoties ir viešbučio „Palanga“ būta neįprastos sumaišties: gavus pranešimus, jog šie pastatai užminuoti, iš jų buvo evakuoti žmonės. Policija įvedė planą „Skydas“, prie pastatų budėjo pareigūnai bei ugniagesiai gelbėtojai, iš Klaipėdos iškviesti antiteroristinių operacijų...


Dūžta „Rimi Lietuva“ siekis sutrukdyti Palangai pastatyti naują autobusų stotį: Klaipėdos apygardos prokuratūra nerado įstatymų pažeidimų ir atsisakė tenkinti „Rimi Lietuva“ dukterinės įmonės „Hakonlita“ reikalavimą panaikinti stoties statytojui, UAB „Palanga Properties“, išduotą leidimą statybai.


Naujosios Palangos autobusų stoties statyba jau tapo visai artima – kaip numato įstatymai, vakar jos projektuotojai iš UAB „City projects“ labai negausiai į Tarybos posėdžių salę susirinkusiems kurorto visuomenės ir žiniasklaidos atstovams pristatė stambaus Palangos infrastruktūros objekto techninį projektą.


Susipažinus su UAB „City Projects“ pateikta naujos autobusų stoties ir prekybos centro greta Klaipėdos plento koncepcija ir statinių vizualizacija, susidaro įspūdis, kad lieka neįvertintas su tokių svarbių objektų kompleksu susijęs pėsčiųjų bei įvairaus transporto išorinio ir vidinio eismo organizavimas, nors su planuojamais statyti objektais tai labai aktualu, nes tai...


Pirmadienio vakarą Palangos miesto tarybos nariams, Savivaldybės administracijos atstovams bei besidomintiems naujosios kurorto autobusų stoties bei prekybos centro ateities planais prisistatė investuotojai – „Homburg“ grupė Baltijos šalyse, projekto valdytojai „Capital city group“ bei pristatė keturias „City Projects“ architektų parengtas...


Viešųjų tualetų trūkumas yra viena iš opiausių problemų Palangoje. Todėl prireikus į tualetą, kurorto svečiai priversti ieškoti jų po visą miestą ar įsmukti į pirmą pasitaikiusią kavinę, nors šios iš ne savo lankytojų už pasinaudojimą „karališka“ vieta reikalauja lito. Tačiau savivaldybė nemato didelio poreikio pastatyti papildomus tualetus.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius