Žiūrovų ir KVMT simfoninio orkestro solistų ryšys mezgėsi scenoje

Palangos tiltas, 2024-10-31
Peržiūrėta
810
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Prokadras.lt
Prokadras.lt

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro solistų koncertas „Tolimosios žemės ilgesys“ pradėjo naują, didelio publikos susidomėjimo sulaukusį kamerinių koncertų ciklą, kuriame pasirodo teatre reziduojančių muzikos kolektyvų nariai jiems kiek neįprastais kamerinės muzikos atlikėjų amplua. Žiūrovai koncerto klauso sėdėdami scenoje, tad mėgaujasi ne tik muzika, bet ir atidžiai stebi retai taip arti išvystamus muzikantus, susipažįsta su instrumentais ir jų išskirtiniu skambesiu.

Didžiosios salės „Jūra“ scena šiame koncerte virto savotiška sala aidžioje tuščios salės erdvėje, o joje susitikę muzikos atlikėjai ir klausytojai – ne vien atsitiktiniais pakeleiviais, bet tikrais bendrakeleiviais kaskart vis naujais atradimais stebinančioje, nenuspėjama kryptimi vedančioje muzikinėje kelionėje po įvairių laikotarpių, kraštų ir kultūrų kompozitorių kūrybą. 

Spalio 30 d. pirmajame ciklo koncerte „Tolimosios žemės ilgesys“ didžiosios salės „Jūra“ scenoje grojo KVMT simfoninio orkestro muzikantai: Martyna Rudelytė-Lisovoj (kontrabosas), Regina Sarkisova (smuikas), Aliaksandr Serdziukou (violončelė), Anita Barlote (fleita), Miglė Kristina Sakavičiūtė (arfa), Artūras Šukys (klarnetas) ir Gintaras Stebuliauskas (altas). Jiems akompanavo šio koncerto sumanytoja, KVMT pianistė korepetitorė Narine Stepanyan. Koncertą vedė KVMT orkestro muzikantas Matvej Golberg.

„Nustebino koncerto „Tolimosios žemės ilgesys“ neįprastas pateikimo būdas. Mes, klausytojai, buvome neįprastai arti muzikuojančių atlikėjų. Tiek mane, tiek mano anūkėlę Kotryną, tiek bičiulius nustebino muzikantų nuoširdus atsidavimas savo profesijai. Jie su tokia meile muzikos pagalba mus perkėlė į įvairius laikotarpius, kraštus, pristatė gražiausius muzikinius kūrinius. Patiko visi kūriniai, tačiau kapričas arfai ir klarnetui ilgam užbūrė sielą. Pagarba Miglei Kristinai Sakavičiūtei (arfa) ir Artūrui Šukiui (klarnetas). Tai du šaunūs virtuozai sukūrę elegantišką kūrinio nuotaiką. Nuoširdžiai dėkoju organizatoriams už  idėją surengti šį koncertą, už bendrystės, artumo jausmą“, – sako Klaipėdos miesto VšĮ „Trečiasis amžius” direktorė Birutė Petraitienė.

Pirmojoje ciklo programoje skambėjo KVMT simfoninio orkestro muzikantų atliekama įvairius romantizmo laikotarpius reprezentuojančių kompozitorių kamerinė kūryba – nuo ankstyvojo vokiečių romantiko Franzo Schuberto prieš pat mirtį 1827 m. sukurto Fortepijoninio trio Nr. 2 iki vėlyvajam romantizmui priskirtinos vengrų kompozitoriaus Vilmoso Montago 1967 m. parašytos Sonatos kontrabosui. Fortepijonu kameriniuose ansambliuose skambino šios programos sudarytoja, KVMT pianistė korepetitorė Narine Stepanyan. Pasak jos, koncerte dalyvaujantys atlikėjai ne tik pademonstravo skirtingų instrumentų – smuiko, violončelės, kontraboso, fleitos, klarneto, arfos, fortepijono – išraiškos galimybes. Programiniu romantizmo šūkiu galintis tarnauti koncerto pavadinimas „Tolimosios žemės ilgesys“ susiejo skirtingos nuotaikos kūrinius, skirtingus tembrų derinius – spalvingus ir sykiu švelniai melancholiškus lyg rudeniška pajūrio gamta.

KVMT inf.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro solistų koncertas „Tolimosios žemės ilgesys“ pradėjo naują, didelio publikos susidomėjimo sulaukusį kamerinių koncertų ciklą, kuriame pasirodo teatre reziduojančių muzikos kolektyvų nariai jiems kiek neįprastais kamerinės muzikos atlikėjų amplua. 


Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pradeda naują kamerinių koncertų ciklą, kuriame pasirodys teatre reziduojančių muzikos kolektyvų nariai jiems kiek neįprastais kamerinės muzikos atlikėjų amplua. 


Pernai į pirmuosius edukacinius užsiėmimus vaikams paslaptingu pavadinimu „Skambantis miškas“ pakvietęs „Palangos orkestras“ tęsia savo misiją: susipažinti su orkestru iš arčiau žaisminguose teatralizuotuose koncertuose mokiniai galės jau nuo lapkričio 18 d. 


Po kelerių metų pertraukos į meno uostą grįžo marinos, vasariškai nusiteikusių meno mylėtojų žvilgsniai krypo į fotografijos žanrą, didelio populiarumo sulaukė netikėtai meno rinkos scenoje pasirodę tapytojo Antano Gudaičio (1904–1989) kūriniai. 


Jau daug metų Palangos kultūrinis gyvenimas neįsivaizduojamas be „Palangos orkestro“. Kokia šio pučiamųjų orkestro populiarumo paslaptis, kalbamės su jo vadovu Vygantu Rekašiumi.


Balandis –itin svarbus mėnuo Palangos orkestrui. Prieš 20 metų šio orkestro vadovu tapo Vygantas Rekašius. Nors oficiali Palangos miesto orkestro įkūrimo data yra 1953 metai, tačiau orkestras buvo atkurtas būtent 2000-ųjų balandžio 1 dieną. Muzikantai juokauja, kad ši data atkūrimui pasirinkta todėl, kad, nesėkmės atveju, tai būtų buvę...


Balandžio 1-ąją Palangos orkestras mini orkestro atkūrimo 20-metį. Palangiškiai didžiuojasi kurorto orkestrantų profesiniais pasiekimais bei dėkoja už antrą šimtmetį puoselėjamą pučiamųjų muzikos tradiciją Palangoje ir miesto vardo garsinimą Lietuvoje bei užsienyje.


Nepaprastas palangiškių dvynių ryšys: mitas ar tikrovė?

"Palangos tilto" informacija, 2019 09 12 | Rubrika: Miestas

Optimizmas ir gyvenimiškas džiugesys, seseriška bendrystė vienija palangiškes dvynes Eugeniją Ševelinskienę ir Reginą Ivanovienę, kurios iš išorės panašios lyg du vandens lašai, o vidumi – be galo skirtingos. Sukaupta gyvenimiška patirtis, tėvynės meilė ir neišblėstantis gebėjimas džiaugtis kiekviena akimirka daro jas...


Malonus sutapimas: Palangos Stasio Vainiūno meno mokyklos akordeonistas Mantas Leonardo Lizzi 12-ą gimtadienį šventė grodamas scenoje. Ir ne bet kur: Austrijos sostinėje Vienoje vyko tarptautinis akordeonistų konkursas VAMO.


Žiūrovų laukia dešimt smėlio skulptūrų  1

„Palangos tilto” informacija, 2013 07 04 | Rubrika: Miestas

Šiandien vidurdienį duris atvers improvizuota smėlio skulptūrų galerija - paroda, kuri įsikūrė J. Basanavičiaus g. 5B, buvusio paviljono „Dorė“ patalpose.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius