Tiekėjų gatvės remontą Kretingoje tikimasi užbaigti šiemet: viskas priklausys nuo orų

Palangos tiltas, 2023-11-03
Peržiūrėta
682
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Tiekėjų gatvėje dedamas paskutinis asfalto sluoksnis.
Tiekėjų gatvėje dedamas paskutinis asfalto sluoksnis.

Svarbiausią Kretingos miesto pramoninio rajono transporto arteriją Tiekėjų gatvę renovuojanti akcinė bendrovė „Eurovia Lietuva“ kloja paskutinį asfalto sluoksnį, jei oras bus palankus ir temperatūra nenukris žemiau 5 laipsnių šilumos, visus gatvės asfaltavimo darbus planuoja užbaigti dar šiais metais.

Pagal 2022 m. liepos pradžioje AB „Eurovia Lietuva“ su Kretingos rajono savivaldybe pasirašytą sutartį, Tiekėjų gatvė turėjo būti sutvarkyta per 48 mėnesius, t. y. 4 metus. Nepraėjus nė pusei darbams atlikti sutarto laiko, gatvė jau beveik renovuota. Kas lėmė tokią darbų spartą? Kretingos rajono savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjos Sigutės Jazbutienės teigimu, Savivaldybės tarybos politine valia suteikiant Tiekėjų gatvės remontui prioritetą ir tai, kad remonto darbus laimėjo stiprus rangovas.

Pradinė Tiekėjų gatvės renovacijos kaina su PVM buvo beveik 4,9 mln. eurų. Dėl nenumatytų papildomų darbų remontas pabrango ir jo galutinė kaina turėtų siekti apie 5 mln. 540 tūkst. eurų. Tiekėjų gatvės remontui vien šiemet bus išleista apie 2 mln. 600 tūkst. eurų, iš jų per 1 mln. 742 tūkst. eurų Savivaldybė skolinosi, skyrė lėšų ir iš savo biudžeto, 862 tūkst. eurų – iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP). KPPP programos lėšų Savivaldybė gauna kasmet savo keliams, gatvėms prižiūrėti (greideriuoti, ženklinti, duobėms taisyti), renovuoti. Šiemet Lietuvos automobilių kelių direkcija (KD) be tikslinių 499,3 tūkst. eurų Vytauto gatvės Kretingoje remontui Kretingos rajono savivaldybei skyrė 2 mln. 69 tūkst. eurų. S. Jazbutienė pripažino, kad Savivaldybės valdžiai uždegus žalią šviesą Tiekėjų gatvės renovacijai į eilę surikiuotų kitų savivaldybės gatvių, kelių remonto, tiesimo darbai nutolsta, eilė stoja.

S. Jazbutienės tvirtinimu, dar reikės apie 30 tūkst. eurų. Kodėl, projektuojant gatvę, nebuvo numatyti vėliau vykdant darbus atsiradę papildomi apie 700 tūkst. eurų kainuojantys darbai? „Nors rengiant projektą buvo atlikti geologiniai gatvės sankasos tyrimai, jie neparodė, kad sankasa pastatyta panaudojus įvairias šiukšles, statybų atliekas – plytgalius, betono laužą, padangas. Visa tai atsivėrė vykdant kasimo darbus, todėl teko keisti sankasos gruntą, sankasą sustiprinti geotekstile“, – paaiškino S. Jazbutienė.

Tiesiant gatvės dviračių, pėsčiųjų takus, po žeme buvo aptikta nemažai vandentiekio, nuotekų šulinių, kurie nebuvo pažymėti jokiuose dokumentuose. Šulinius teko paaukštinti, sulyginti su tako danga. Prie „Ostsee Fisch“ gamyklos netikėtai buvo atkastas vandentiekio 3,5 diametro kolektorius, kurį reikėjo nužeminti, uždengti. Buvo atkasta taip pat niekur nepažymėta nebenaudojama nuotekų trasa, ją rangovas turėjo išmontuoti. Tik uždėjus asfaltą paaiškėjo, kokio aukščio bortus reikia uždėti, kad vanduo nebėgtų į gyventojų sklypus. Įvažiavime į „Mildos“ degalinę telkšojo bala, ši nenumatyta problema buvo išspręsta įrengus papildomą trapą toje vietovėje. Pradėjus gatvės remontą, Savivaldybė gavo policijos prašymą įrengti papildomą nuovažą į sklypą, kuriame planuojama statyti Kretingos policijos komisariato pastatą. Tiesiant gatvę ties „Ostsee Fisch“ vietos sumažėjo įmonės darbuotojų statomiems automobiliams ir buvo įrengta vietų papildomai. Rangovas nutiesė pirminiame projekte nesuplanuotus lietaus nuotekų tinklus į Tiekėjų g. 2A sklypą, įrengė iškiliąją sankryžą ties bendrovės „Steel Bridges“ gamykla, pakoregavo išsisukimo iš šios sankryžos spindulius. „Iš anksto šioje vietoje numatyti iškiląją sankryžą negalėjo, sankryžą koreguoti teko pagal esamą faktinę situaciją, kad negabaritinius krovinius iš gamyklos gabenantys vilkikai išvažiuoti galėtų“, – sakė S. Jazbutienė.

Paskutinį asfalto sluoksnį Tiekėjų gatvėje kloti pradėjo nuo „Draugystės“ sodų pusės, apie 600 m dviračių tako tebėra neišasfaltuota irgi nuo A11 kelio Šiauliai–Palanga. Naują taką išbandyti spėję dviratininkai skundėsi, kad tenka dunksėti per iškilusius bortelius. S. Jazbutienė patikino: kai bus baigti visi darbai ir visas dviračių takas padengtas asfaltu, tos problemos neliks, borteliai bus lygūs su asfalto danga.

Renovuojamos Tiekėjų gatvės ilgis – 3 km. Atliktiems renovacijos darbams numatyta 5 metų garantija, 10 metų – paslėptiems elementams, jei paslėpti tyčia – 20 metų.

Vertinant gatvės renovacijos kokybę dalyvaus ir KD atstovai, vertins laboratorijos atliktus darbų kokybės tyrimus.

“Pajūrio naujienos”

Vitalija VITKAUSKIENĖ

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Svarbiausią Kretingos miesto pramoninio rajono transporto arteriją Tiekėjų gatvę renovuojanti akcinė bendrovė „Eurovia Lietuva“ kloja paskutinį asfalto sluoksnį.


Vasarą jaunuosius palangiškius ir kurorto svečius Palangos burmistro Jono Šliūpo muziejus kviečia užbaigti pasineriant į smagias ir atradimų kupinas edukacijas. 


Du paskutiniai pavasariai Palangoje buvo liūdni ir dėl to, kad dėl koronaviruso pandemijos kurorte nevyko ir palangiškių, ir kurorto svečių pamėgtas festivalis „Myliu Palangą“. Tačiau dabar didžiausias šalies kurortas, Palanga, atsigriebs ką prarado.


Universitetinę ligoninę Klaipėdoje tikimasi įkurti iki šių metų pabaigos.


Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) bankrutuojančiai Gargždų statybos bendrovei „Hidrostatyba“ turi grąžinti pusę iš nuskaičiuotų 127,4 tūkst. eurų delspinigių už pavėluotą kelio Šiauliai-Palanga atkarpų remontą.


Remontuoti būstą ar patalpas gali tekti gan dažnai. Tačiau kas kiek laiko remontuoti – normalu, o kas kiek – per retai ar per dažnai? Aišku, vienareikšmiško atsakymo niekur tikrai nerasime, bet galime pasvarstyti apie tai, kokios tendencijos pasaulyje ir mūsų šalyje yra dažniausios bei kaip remontuoti būtų teisingiausia. Taigi, kas kiek laiko rekomenduojama atlikti remontą?


Kai lauke šaltis nosį žnybia, skubame į namų vidų ir čiupinėjame radiatorius – ar karšti? Daliai palangiškių suskubus sausį socialiniuose tinkluose diskutuoti dėl neva didelių šilumos kainų šiemet, Palangos šilumos tiekimo įmonės, UAB „Palangos šilumos tinklai“ direktorė Giedrė Juršėnė turi atsakymą: „Socialiniuose...


J. Basanavičiaus gatvės Naujiems metams neplanuojama uždaryti, o jūros tilto uždarymas naujametinę naktį nėra naujiena – gruodžio 31 d. po pietų tai daroma kasmet, "Palangos tiltui" sakė Palangos meras Šarūnas Vaitkus. Ir nors šiais metais naujametinio fejerverko, anot jo, nebus, veikiausiai ir šiemet tiltas bus uždarytas, siekiant išvengti žmonių...


Palangoje šią savaitę duris jau atvėrė trečdalis viešbučių. Nors kurorto valdžios sprendimu gali veikti visi viešbučiai, dalis jų svečių dar nelaukia – mat kol kas negali pasiūlyti nieko kito, išskyrus lovą ir pusryčius, nes populiarias sveikatos procedūras sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga vis dar draudžia.


Netrukus prasidės Bangų g. šaligatvio ir gatvės rekonstrukcija. Darbai čia užvirs jau kitą savaitę – pirmiausia bus sutvarkyta šaligatvio danga vienoje Bangų g. pusėje. Pėstiesiems skirtos dalies atkarpoje nuo Klaipėdos pl. iki Vytauto g. senoji danga bus pakeista naujomis trinkelėmis, įrengtas dviračių takas.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius