Kretingoje neeilinė situacija dėl geležinkelio perėjos: „sudegino“ 100 tūkst. eurų

Geležinkelio perėjos Palangos gatvėje statyba, kaip jau ne vienas objektas mūsų mieste, vėlgi tampa dešimtmečio epopėja: dar 2014-aisiais buvo svarstyti galimi perėjos variantai – parengta galimybių studija, projektiniai siūlymai, 2021-aisiais buvo nupirktas, tačiau taip ir neįgyvendintas sudėtingas požeminės perėjos projektas. Išleista 100 tūkst. eurų. Galop susivokta, kad reikia naujo projekto, kurį parengti turėtų ne Savivaldybės, o bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ parinkti kvalifikuoti specialistai.
Pasirinko iš trijų variantų
Apie tai, kad sustabdytas ankstesnis projektas ir iš naujo teks ruošti projektinius pirkimus, prieš tai gerai išanalizavus statybos pobūdį ir sąlygas, buvo kalbėta Kretingos rajono savivaldybės tarybos posėdyje.
Priminti geležinkelio perėjos Palangos g. tipo – antžeminės ar požeminės – parinkimo priešistorę „Pajūrio naujienos“ paprašė tuo metu mero pareigas ėjusio dabartinio tarybos nario Juozo Mažeikos. Jis papasakojo, kaip specialiai vykę į Vilnių susitikti su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generaliniu direktoriumi Stasiu Dailydka: šis patikinęs, kad įrengti perėją yra būtina, nes antraip, griežtėjant Vyriausybės reikalavimams ir numačius geležinkelių tinklo elektrifikavimą, pėstiesiems nebeleistų vaikščioti per bėgius, jiems tektų apeiti geležinkelį nemažu atstumu – per viaduką palei kelią Palanga–Šiauliai.
Statybai reikalingi dideli pinigai, todėl, J. Mažeikos žodžiais, S. Dailydka pasiūlė kreiptis ir į Susisiekimo ministeriją dėl galimo trišalio projekto įgyvendinimo.
„Iš europinių lėšų pavyko parengti galimybių studiją, kurioje buvo siūlomi trys perėjos variantai: pirmasis – požeminė perėja, antrasis – antžeminė su liftu ir trečiasis – taip pat antžeminė su prailgintu taku ir pandusu neįgaliesiems. Daug diskutuota: tam, kad būtų įrengtas praėjimas per viršų su pandusu, nebūtų užtekę gretimai esančios „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančios žemės, šalia – individualūs sklypai. O pereiti per viršų lyjant ar sningant būtų slidu, keltuvą nuolat tektų prižiūrėti, o tai – papildomi kaštai. Todėl Taryba tuomet išsirinko statyti požeminę perėją“, – tvirtino J. Mažeika. Perėjos galimybių studija kainavo 17, 417 tūkst. Eur
„Lietuvos geležinkeliai“ iškėlė sąlygas
Meru jau dirbant Antanui Kalniui, buvo užsakyti projektiniai pasiūlymai – juos 2020 m. parengė įmonė „TEC Infrastructure“. Už darbus jai sumokėta 15,7 tūkst. Eur. Perėjos projektavimo darbus vykdė jau kita įmonė „Kelprojektas“ (dabar – UAB „Tyrens Lietuva“), su ja sutartis buvo pasirašyta 2021-ųjų birželį. Ši įmonė parengė projektą, už tai buvo sumokėta 71 tūkst. Eur, tačiau iš esmės darbai liko neužbaigti.
„Nebuvo įvertinta, kad po geležinkelio bėgiais įrengtos sudėtingos komunikacijos, įrengta traukinių eismo reguliavimo sistema su signalizacija, šviesoforais. „Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ nesutiko su projekto sąlygomis, nes suskaičiavo, kad, vykdant statybos darbus, jiems tektų perorientuoti traukinių eismą pagal kitą sistemą, o tai jiems būtų kainavę apie 1 mln. eurų“, – patikino A. Kalnius.
„Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ neleido kasti tunelio atviruoju būdu, jie reikalavo, kad būtų kasama specifiniu ir brangiu prastūmimo, vadinamuoju „kurmio“, metodu, ir tam būtų tekę samdyti specialistus iš Ispanijos“, – papildė situaciją gerai žinanti rajono Tarybos narė, tuometinė administracijos direktoriaus pavaduotoja Violeta Turauskaitė. Jos žodžiais, buvo teigiama, kad tik užsienio įmonė gali atlikti tokius sudėtingus požeminius darbus.
„Vyko Savivaldybės derybos su „Lietuvos geležinkeliais“, kad vis dėlto leistų užbaigti projektą kasant atviruoju būdu, tačiau jie nesutiko, ir problema liko neišspręsta“, – papildė Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėja Sigutė Jazbutienė, patikinusi, kad sutartį su „Kelprojektu“ planuojama nutraukti artimiausiu laiku.
Sieks partnerystės sutarties
Iki naujojo biudžeto svarstymo, S. Jazbutienės žodžiais, vėl reikės rengti projektinius pirkimus, galutinai išdiskutavus, koks bus perėjos tipas, ir tam numatant lėšų.
„Sudeginti mokesčių mokėtojų pinigai – 100 tūkst. eurų. Žiūrint atgal, didžiausia Savivaldybės klaida buvo pačioje pradžioje, kai neturėjome jokių partnerystės sutarčių su „Lietuvos geležinkeliais“ – sklypas jų, traukinių eismas – jų, jie ir kelia sąlygas. Antraip, ir naują projektą užsakydami, nebūsime garantuoti, kad jį įstengsim įvykdyti. Ir dar esu įsitikinusi, kad projektavimo darbus turėtų perimti „Lietuvos geležinkeliai“, nes Savivaldybė neturi kvalifikuotų žmogiškųjų išteklių užsiimti tuo darbu“, – teigė V. Turauskaitė.
Prieš kelerius metus skaičiuojamosiomis kainomis požeminės geležinkelio perėjos Kretingoje statyba turėjo kainuoti apie 2,8 mln. eurų. Savivaldybė kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ siektų, kad perėjos statyba patektų į ES finansuojamų objektų sąrašą. Savivaldybės prisidėjimas bet kuriuo atveju bus būtinas ir ne mažesnis kaip 15 proc., tai – ryšių, kitų inžinerinių tinklų, kurių gausu po bėgiais, tvarkymo išlaidos, kurias Savivaldybei, pagal galiojančią tvarką, teks padengti iš rajono biudžeto. Kiek įrengti perėją kainuos naujomis kainomis, Savivaldybė nelinkusi prognozuoti.
Kretingoje pelei geležinkelį jau pastatyta garsą izoliuojanti siena, kurios kaina 2,7 mln. eurų, iš jų 203 tūkst. eurų prisidėjo Savivaldybė. Sienoje buvo paliktas laikinas praėjimas geležinkelį kertantiems pėstiesiems, – bus uždarytas įrengus požeminę perėją.
„Pajūrio naujienos“ pateikė paklausimą bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, kad apibūdintų situaciją ir jos galimus sprendimus. Atsakymo tebelaukiama, gavę jį publikuosime.
---
„Kiek dar trypčiosime, seniai jau galėjome įrengti perėją, – įsitikinusi politikė Violeta Turauskaitė. – Jei grįžtume prie antžeminės perėjos projekto, čia pat, Kretingoje, turime įmonę „Steel Bridges“, gaminančią tokių perėjų konstrukcijas.“
Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
Pajūrio naujienos
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Kretingoje neeilinė situacija dėl geležinkelio perėjos: „sudegino“ 100 tūkst. eurų
2024 02 07 | Rubrika: Miestas
Geležinkelio perėjos Palangos gatvėje statyba, kaip jau ne vienas objektas mūsų mieste, vėlgi tampa dešimtmečio epopėja: dar 2014-aisiais buvo svarstyti galimi perėjos variantai – parengta galimybių studija, projektiniai siūlymai, 2021-aisiais buvo nupirktas, tačiau taip ir neįgyvendintas sudėtingas požeminės perėjos projektas.
Ištikimiausi „Kuršių“ fanai širsta: su Savivaldybės 100 tūkstančių eurų parama komanda turi būti finalo ketvertuke, o ne vilktis gale
Linas JEGELEVIČIUS, 2023 04 28 | Rubrika: Sportas
Šį sezoną Palangos reprezentaciniam krepšinio klubui „Kuršiai“ musę kandus – palangiškiai tarp 14 7bet-NKL klubų liko treti nuo galo, ištikimiausi sirgaliai širsta. „Komanda turi tokią nuostabią areną, už kurios nuomą nereikia mokėti nė cento. Kasmet iš Savivaldybės gauna 100 tūkstančių eurų paramos – net gerokai didesnės savivaldybės negali sau leisti. O rezultatai – liūdni,“ – sielojasi...
NT kainoms šalyje stabilizuojantis, panašu, toli gražu ne visi pardavėjai linkę mažinti kainų. Net jei būsto dydis siekia vos 18 kvadratinių metrų, pardavėjai šiandien vis dar drąsiai prašo daugiau nei 6 tūkst. eurų už vieną kvadratinį metrą.
Mokesčių nepriemoką, kuriai buvo taikoma mokestinė pagalba ir tik nuo lapkričio 1 d. pradėti skaičiuoti delspinigiai, turi per 70 Palangos m. savivaldybės įmonių (per 210 tūkst. eurų), taip pat apie 100 savarankiškai dirbančių (per 60 tūkst. eurų) ir apie 600 jokios veiklos nevykdančių (per 90 tūkst. eurų) savivaldybės gyventojų. Pastarųjų didžiausia dalis turi nepriemoką iki 20 eurų.
Prabangius motociklus pardavinėjusių dviejų Palangos įmonių atstovai kaltinami išvengę per 60 tūkst. eurų mokesčių ir pasisavinę ketvirtį milijono eurų. Vienas įtariamųjų yra Šventosios verslininkas, Palangos miesto Tarybos narys Vaidas Šimaitis. Tačiau jis kaltinimus „Palangos tiltui" vadina „nesąmone."
Palanga vilai „Auska“ ieškos nuomininko: 119 tūkst. 520 eurų per metus, arba 9 tūkst. 960 eurų per mėnesį
Livija GRAJAUSKIENĖ , 2021 04 06 | Rubrika: Miestas
119 tūkst. 520 eurų per metus, arba 9 tūkst. 960 eurų per mėnesį – tiek pinigų už buvusios sovietmečio nomenklatūros vilos „Auska“ nuomą norėtų gauti pernai lapkritį iš Turto banko savo nuosavybėn ją nusprendusi perimti Palangos miesto savivaldybė. Vakar posėdžiavusi kurorto Savivaldybės taryba priėmė sprendimą išnuomoti šį turtą viešojo konkurso...
Kretingoje, Palangos gatvėje, prie geležinkelio stoties, bus statoma požeminė perėja
***, 2021 03 01 | Rubrika: Miestas
Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius išvien su Susisiekimo ministerijos ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais galutinai sutarė, kad Kretingoje, Palangos gatvėje, prie geležinkelio stoties, bus statoma požeminė perėja.
Populiarių kurorto kavinių „A-petit“ ir „Šilelis" savininkas Gediminas Gečas "vaiko" peles: banke - vos 10 000 eurų, yra pasiskolinęs ir negrąžinęs 33 830 eurų, o automobilio vertė – vos 2 500 eurų
"Palangos tilto" informacija, 2020 08 07 | Rubrika: Miestas
Verslininkas Gediminas Gečas – jis valdo populiarias kurorto kavines „A-petit“ ir „Šilelis, Mokesčių inspekcijai nurodė, kad banke pernai turėjo 10 000 eurų, buto, kuriame gyvena, vertė yra vos 39 tūkstančiai eurų, kitų statinių – sodo namelių, garažų, inžinerinių statinių – vertė yra 32 600 eurų, valdomų žemės sklypų vertė yra 76 000 eurų, yra...
Sezono naujiena – bilietas traukiniui iš Vilniaus į Palangą
2017 04 06 | Rubrika: Miestas
Ligita SINUŠIENĖ Šią vasarą turistai iš Vilniaus traukinyje pirks bilietą tiesiai iki Palangos. Geležinkelio linija iki kurorto nebus nutiesta, bet toks bilietas tikrai pradės egzistuos. Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ į savo paslaugų paketą įtrauks ir keleivių pervežimą autobusu iš Kretingos geležinkelio stoties iki pajūrio. Persės...
Palangos pėsčiųjų perėjos tapo saugesnės
2014 10 27 | Rubrika: Miestas
Palangoje baigti pėsčiųjų perėjų apšvietimo montavimo darbai – nuo šiol mieste tamsiu paros metu 24 perėjos bus ne tik geriau apšviestos, bet ir išryškintos baltesne, nei bendras gatvių apšvietimas, spalva. Dar vienas sprendimas, atkreipsiantis vairuotojų dėmesį į tai, kad artėjama prie pėsčiųjų perėjos – beveik prie visų šių...