Rinkliavos Šventosios uoste atbaidys žvejus?

Šventosios uoste išplaukus ledams prasidės darbai, kad pirmieji laivai čia galėtų švartuoti birželį. O iki to laiko norima turėti patvirtinus rinkliavų dydžius, tačiau siūlomi įkainiai jau atbaidė žvejų norą švartuotis būsimame uostelyje. „Mes siūlome, jog iki šešių metrų laivams reikėtų mokėti 25 litus, t.y. 300 litų per mėnesį, 6-10 metrų laivui para kainuotų 35 litus, tai būtų 420 litų per mėnesį, o laivams virš dešimties metrų kainuotų 50 litų para arba 600 litų už mėnesį. Mūsų siūlomos kainos yra dar pakankamai normalios, nes Vyriausybė siūlė maksimumą, kur para laiko, priklausomai nuo laivo dydžio, kainuotų nuo 65 iki 90 litų“,- pasakojo Šventosios uosto direktorė Airida Čėsnienė.
Nesąžininga žvejų atžvilgiu
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiuos įkainius nustatė remdamasi kitų Lietuvoje esančių uostelių įkainiais.
„Manau, kad mes – žvejai, turim būti atleisti nuo rinkliavos. Klaipėdoje žvejai išsireikalavo ir dabar yra atleisti nuo bet kokių rinkliavų. Turbūt ir mums teks reikalautis. Nejaugi dabar iš mūsų bandys pelnytis? Manau, kad tai būtų nesąžininga žvejų atžvilgiu, nes žiemą, kuomet yra užšalęs krantas, mes net neišplaukiame žvejoti, tai mums bus didelis minusas mokėti šiaip sau“,- kalbėjo Šventosios uoste laivelį laikantis žvejys Vytautas Grišinas.
Tačiau Šventosios uosto direktorė A. Čėsnienė sakė, kad žvejų nenoras mokėti rinkliavų yra gana natūralus dalykas, nes iki šiol uostu jie galėjo naudotis nemokamai.
Per anksti kalbėti
Šventosios seniūnas Eugenijus Čilinskas sakė, kad dar nėra dėl ko nerimauti žvejams, nes rinkliavos dydis dar net nenustatytas. „Kuomet bus nustatytas konkretus dydis, tuomet ir žiūrėsime, ką reikia daryti. Nors nuo manęs, kaip Šventosios seniūno, beveik niekas nepriklausys, tačiau žvejus aš užtarsiu. Reikės ieškoti kompromiso, kad jiems būtų taikomos kokios nors lengvatos ar išvis būtų atleisti nuo rinkliavos. Dabar man sunku net kažką komentuoti, kadangi dar nepaaiškėjo kokie bus rinkliavų dydžiai ir kiek bus imama iš žvejų“,- kalbėjo E. Čilinskas.
„Uosto krantinės dar nepastatytos, o jau rinkliavas nustato. Kai sutvarkys krantines, tada ir kalbėsimės. Palangoje yra devynios žvejų įmonės ir jie mano, kad iš jų galės pasipelnyti? Dabar Klaipėdoje, kur yra sutvarkyta ir prižiūrima teritorija, žvejai moka po 200 litų per mėnesį, o mes turėtumėm mokėti po tris šimtus, kur čia logika?“ - kalbėjo Šventosios žvejys ir Lietuvos žuvininkystės produktų gamintojų asociacijos Šventosios padalinio vadovas Antanas Valiukas.
Tačiau Šventosios direktorė teigė, kad Šventosios uostas bus saugomas darbuotojų. „Planuojame, sutvarkius Šventosios krantinę, nusamdyti apsaugos darbuotojus ir laikui bėgant įvesti saugos kameras, kad būtų užtikrintas stovinčių laivų saugumas“,- kalbėjo A. Čėsnienė.
Neatitinka įstatymų
Žvejys V. Grišinas užsiminė, kad siūlomi rinkliavos dydžiai neatitinka įstatymų. „Pagal Šventosios uosto rinkliavų taikymo taisykles iki šešių metrų laivams reikėtų mokėti ne daugiau kaip 16 litų už mėnesį, o čia norima imti 25 litus už parą. Juk mes ten laikome motorines valtis, kokie ten laivai? Manau, kad, įvedus rinkliavas, pažvejoję žvejai paprasčiausiai savo valteles parsitems į krantą ir parsiveš į namus ir nelaikys Šventosios uoste, nes tai būtų visiškai nenaudinga žvejams“,- kalbėjo V. Grišinas.
Šiuo metu galiojančios Šventosios uosto rinkliavų taisyklės numato analogišką rinkliavų rinkimo sistemą, kokia yra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste. Pavyzdžiui, 6 m ilgio laivo mėnesio įkainis – per 16 litų. Pasak direktorės Šventosios uostui A. Čėsnienės, tai simbolinis ir ekonominiu požiūriu nepagrįstas mokestis, todėl reikia keisti rinkliavas.
Vertinama, kad taikyti tokias pačias rinkliavas Klaipėdos ir Šventosios uostuose būtų nerealu, nes pastarajame uostelyje pagal dabar galiojančias rinkliavų taisykles šie mokesčiai būtų nepagrįstai maži.
Minimalūs įkainiai?
Rinkliavos Klaipėdos uoste susideda iš tonažo, navigacijos, locmanų paslaugų ir kitų mokesčių. Šventojoje būtų galima pritaikyti tik krantinės rinkliavą. Tokiu atveju vidaus vandenų laivui, kurio ilgis iki 6 metrų, mėnesio įkainis būtų 16,45 lito.
Tačiau Šventosios uosto direktorė A. Čėsnienė sakė, kad į 25 litų sumą už parą įeitų ir mokesčiai už elektrą bei vandenį. „Žmonės negautų papildomų sąskaitų už elektrą ar vandenį, todėl minimalūs siūlomi įkainiai yra 25 litai už parą“,- taip teisinosi dėl siūlomų rinkliavų A. Čėsnienė.
Pristigtų išlaikyti darbuotojams
Klaipėdos uosto direkcijos specialistai jau nagrinėjo galiojančias Šventosios uosto rinkliavų taisykles. Ekonomistai apskaičiavo, kad pagal dabar galiojančias taisykles iš tokio tipo laivų, kurie planuojami švartuoti Šventosios uostelyje šiais metais, jeigu pavyktų įgyvendinti pirmąjį Šventosios uosto atstatymo etapą, t. y. jachtų, pramoginių katerių, vandens motociklų ir vandens dviračių – galimos surinkti rinkliavos būtų visiškai ekonominiu požiūriu nepagrįstos ir labai mažos.
Išanalizavę kituose tokio tipo uostuose Lietuvoje taikomus ir renkamus mokesčius, pavyzdžiui, Šilutės, Nidos, Klaipėdos Pilies uostelyje, specialistai rengia tiek Vyriausybės nutarimo projekto pakeitimą, tiek susisiekimo ministro įsakymo pakeitimą, siūlydami nustatyti fiksuotą mokestį už naudojimąsi uostu, jo nesiejant nei su krantinės, nei locmano, nei navigacine rinkliavomis.
Jeigu vienas laivas už mėnesį mokėtų tik 16 litų, o Šventosios uostelyje stovėtų 100 laivų, tai per mėnesį būtų uždirbama 1600 litų. Todėl A. Čėsnienė teigė, kad tokios sumos nepakaktų nė vienam darbuotojui išlaikyti.
„Reikės darbuotojų, kurie dirbtų uostelyje ištisą parą, pavyzdžiui, apsaugos darbuotojų. Ir jeigu gautos pajamos nepadengia net vieno darbuotojo darbo kaštų, tikrai nėra tinkamos ir jas reikia didinti“,- komentavo A. Čėsnienė.
Ateities projektas
Pernai metų pabaigoje buvo baigiami rengti viešojo pirkimo dokumentai ir žadėta skelbti konkursą dėl Šventosios uosto pritaikymo mažų laivų aptarnavimui. Konkurso objektas – inžinerinių tinklų įrengimas tiek Šventosios uosto teritorijoje, kurią valdo Uosto direkcija, tiek ir plaukiojančių įrenginių, t. y. plaukiojančiųjų prieplaukų įrengimas. Buvo rengiamos konkurso sąlygos ir valymo darbams Šventosios uoste atlikti.
Šventosios uoste numatomas nuo 2 iki 3 metrų gylis atskirose vietose. Kai kuriose krantinėse gylis turės būti 5,5-6 m, kad galėtų įplaukti Būtingės naftos terminalą aptarnaujantys laivai. A. Čėsnienės teigimu, tai ateities projektas – bus statomos ir krantinės, ir molai, tačiau tai nebus padaryta iki šių metų birželio 1 dienos. Į Būtingės naftos terminalo pageidavimus bus atsižvelgta tada, kai bus pradėtas didysis Šventosios uosto atstatymo projektas, kuriam įgyvendinti turėtų būti naudojamos ir ES lėšos.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Šventosios uoste montuojama betoninė prieplauka, skirta viešam naudojimui švartuoti mažus pramoginius, sportinius ar žvejybinius laivus.
Seimo narys, atstovaujantis „Nemuno aušrą“ ir daliai Palangos rinkėjų, sausio 14-ąją paskelbė tokį atsakymą į Palangos mero Šarūno Vaitkaus Facebook įrašą „Palangai atstovaujantis Seimo narys Karolis Neimantas nori ir toliau priklausyti nuo elektros dispečerinės Maskvoje?“ sausio 13-ąją. „Palangos tiltas“ jį skelbia visą. Kalba – netaisyta.
Šventosios uostą norima pritaikyti laivams, aptarnausiantiems vėjo parkus jūroje
2024 02 22 | Rubrika: Miestas
Nedidelis Šventosios jūrų uostas, esantis netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos, ateityje galėtų priimti laivus, skirtus vystyti ir prižiūrėti būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje.
Mandatų naujoje miesto Taryboje siekia 194 kandidatai, priklausantys 9 partijoms, mero posto – 8 kandidatai
Linas JEGELEVIČIUS, 2023 01 17 | Rubrika: Miestas
Devynioms politinėms partijoms priklausantys 194 asmenys sieks 21 mandato naujoje, 2023-2027 metų, Palangos miesto savivaldybės Taryboje. Link rinkimų finišo kovo 5-ąją išskubėjo ir 8 kandidatai į Palangos merus. Pagal abėcėlę jie yra šie: Svetlana Grigorian (Lietuvos socialdemokratų partija, jos rinkimų sąraše Palangoje – 26 kandidatai), Genoveita Krasauskienė („Laisvė ir teisingumas“, jos...
Birželis Palangą nustebino ne tik alinančia kaitra, bet ir tokiu vasaros metu dar neregėtu prie jūros besiveržiančių poilsiautojų srautu. Jie suvartojo čia rekordinį geriamojo vandens kiekį, sumokėjo rekordiškai daug už automobilių parkavimą ir išmetė kurorte rekordiškai daug šiukšlių.
Saulius Skvernelis: „Branginkime ir svarbiausia – saugokime Palangą, šį nepaprastą mūsų šalies kampelį, kad ne tik mes, bet ir mūsų ateities kartos galėtų tuo džiaugtis"
"Palangos tilto" informacija, 2021 03 30 | Rubrika: Miestas
Žinomų Palangos sveikintojų šimtmečio proga gretose šiandien, kovo 30-ąją, kuomet Palanga minėjo savo šimtąsias grąžinimo Lietuvai metines, buvo ir buvęs šalies premjeras, dabar – Seimo narys, Seimo opozicijos lyderis Saulius Skvernelis. Jis paliko tokį įrašą savo Facebook paskyroje.
Šventojoje atidarytas antras Lietuvos jūrų uostas vilios žvejus ir pramogautojus
Linas JEGELEVIČIUS, 2011 06 13 | Rubrika: Miestas
Nuo praėjusio šeštadienio Lietuva jau turi du jūrų uostus - Klaipėdoje ir Šventojoje, kurioje savaitgalį įvyko iškilmingas uosto atidarymas. Nuo šiol Šventosios uoste galės švartuotis maži komerciniai ir pramoginiai laivai ir jachtos.
Šventosios uoste vyksta valymo darbai
Ugnė RAUDYTĖ, 2011 04 12 | Rubrika: Miestas
Šventosios uosto direktorė Airida Čėsnienė informavo, kad nuo balandžio pirmosios dienos prasidėjo uosto valymo darbai. Konkursą laimėjusi Latvijos kompanija „BGS“ jau kurį laiką valo Šventosios uostelio įplaukos kanalą. Iš viso planuojama iškasti per 66 tūkstančius kubinių metrų grunto. Jis nebus plukdomas į jūrą, o liks formuoti būsimo Šventosios uosto teritorijai. Nuo 20-30 centimetrų...
Rinkliavos Šventosios uoste atbaidys žvejus?
Ugnė RAUDYTĖ, 2011 03 22 | Rubrika: Miestas
Šventosios uoste išplaukus ledams prasidės darbai, kad pirmieji laivai čia galėtų švartuoti birželį. O iki to laiko norima turėti patvirtinus rinkliavų dydžius, tačiau siūlomi įkainiai jau atbaidė žvejų norą švartuotis būsimame uostelyje. „Mes siūlome, jog iki šešių metrų laivams reikėtų mokėti 25 litus, t.y. 300 litų per mėnesį, 6-10 metrų laivui para kainuotų 35 litus, tai...
Palangos oro uoste jau pradėti degalų bazės statybos darbai
Ugnė RAUDYTĖ, 2010 10 10 | Rubrika: Miestas
Palangos oro uoste vykdomas ES struktūrinių fondų finansuojamas projektas „Tarptautinio Palangos oro uosto degalų bazės modernizavimas- projektavimas“. Kaip pasakojo Palangos oro uosto direktoriaus pavaduotojas Edmundas Vaišnoras, jau pabaigti tvarkyti visi reikalingi dokumentai ir yra pradėti darbai. „Jau gavome statybos leidimus ir yra pradėti vykdyti statybos darbai. Šiuo metu...