Šventosios jūrų uostą siūloma valdyti Palangos savivaldybės įsteigtai uosto direkcijai

Palangos tiltas, 2021-07-08
Peržiūrėta
6888
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Šventosios jūrų uostą siūloma valdyti Palangos savivaldybės įsteigtai uosto direkcijai

Šventosios jūrų uostą, jo infrastruktūrą ir akvatoriją siūloma leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 

Šventosios jūrų uosto paslaugomis ir žeme besinaudosiančios įmonės turėtų sudaryti sutartis su šia įmone, o ne su Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriumi, kaip dabar. Verslas uosto teritorijoje galėtų vykdyti tik tokią veiklą, kuri atitinka uosto paskirtį. 

Tokias trijų – Žemės, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo bei Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas Seime registravo konservatorius Mindaugas Skritulskas. 

Pasak jo, siūlomas uosto žemės, akvatorijos ir infrastruktūros valdymas turėtų teigiamą įtaką jo administravimui, efektyvesnei plėtrai. Šventosios jūrų uosto žemė yra valstybinė, todėl uosto žemės nuomos sutarties formą ir nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarką tvirtintų Vyriausybė.

 Siekiant užtikrinti, kad Šventosios jūrų uosto žemės nuomos procedūros būtų viešos ir skaidrios, konkursų organizavimo tvarką irgi nustatytų Vyriausybė. 

Šį pavasarį pradėti Šventosios jūrų uosto atstatymo darbai, kuriuos atliks bendrovė „Plungės lagūna“. Rangovai įsipareigojo per pusantrų metų – iki kitų metų rugsėjo – sutvarkyti ir pailginti krantinę, įrengti slipą, padedantį lengviau nuleisti į vandenį valtis, bei kitą infrastruktūrą, taip pat pastatyti pastatą valtims ir žvejybos įrangai laikyti, sutvarkyt į uostą vedančią gatvę. 2018 metais Šventosios uostą Seimo sprendimu perdavus Palangos savivaldybei, skelbta, kad jo atstatymas gali prasidėti jau 2019 metais, pirmajame etape įrengiant infrastruktūrą žvejams, o ilgainiui – ir jachtų uostą bei molus.

 Uosto atstatymui Vyriausybė tuomet žadėjo skirti lėšų. Išgilintas ir išvalytas Šventosios uostas buvo atidarytas 2011-ųjų metų birželį, tačiau po kelių dienų jį teko uždaryti, kai įplaukos kanalas vėl buvo užneštas smėliu. Pokario laikais Šventojoje švartavosi nedideli žvejų laiveliai, jis buvo palaikomas pamario žvejų lėšomis. Uostas nuo Latvijos sienos nutolęs apie šešis kilometrus.

 

Delfi.lt

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Seimą antradienį, rugsėjo14 d., pasiekė įstatymų pataisos, leisiantis Šventosios jūrų uosto akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Šventosios jūrų uostą, jo infrastruktūrą ir akvatoriją siūloma leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Šventosios jūrų uosto atstatymo darbams uždegta žalia šviesa – šiandien, kovo 16 d., pasirašyta žvejybos infrastruktūros sukūrimo rangos darbų sutartis. Ją parašais patvirtino Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė ir UAB „Plungės lagūna“ vykdomasis direktorius Povilas Batavičius. Planuojama, kad darbai...


Nuo vasario 3 d. Palangos miestos savivaldybės įmonė Šventosios jūrų uostas (ŠJU) turi naują direktorių, Arūną Pranckevičių.


Šventosios uosto atstatymo projektui siūloma teikti prioritetą

"Palangos tilto" informacija, 2016 07 11 | Rubrika: Miestas

Šventosios valstybinio jūrų uosto atstatymo projektas yra reikšmingas ne tik Palangai, bet ir visai Lietuvai, todėl šis projektas turėtų būti prioritetinis – vienbalsiai konstatuota ketvirtadienį Palangos miesto savivaldybėje vykusiame pasitarime, inicijuotame Palangos miesto savivaldybės ir Lietuvos mokslų akademijos ekspertų darbo grupės, vadovaujamos profesoriaus...


Šventosios uostą siūloma gaivinti plečiant gyvenvietę

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2013 08 01 | Rubrika: Miestas

Atgaivinant Šventosios uostą būtina išlaikyti glaudų ryšį su pačios gyvenvietės plėtra – užtikrinti, kad viešosios miesto erdvės bei uostas taptų vientisu turistų traukos centru. Norint tai įgyvendinti, reikia parengti visos Šventosios kompleksinį užstatymo planą, kuris padėtų sukurti vieningą užstatymo struktūrą ir užtikrinti nepertraukiamus pėsčiųjų...


Vakar neeiliniame tarybos posėdyje pagaliau patvirtintas Šventosios jūrų uosto detalusis planas. Pritarus šiam svarbiam tiek Šventajai, tiek valstybei dokumentui, uosto direkcija teiks paraišką dėl techninės dokumentacijos rengimo, kainuosiančio apie 8 mln. Lt, finansavimo ES paramos lėšomis.


Antradienį, rugpjūčio 9-ąją, miesto savivaldybės architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Svajūnas Bradūnas pristatė Šventosios jūrų uosto detalųjį planą. Miesto taryba šį planą tvirtins rugsėjo mėnesį.


Parengta Šventosios jūrų uosto galimybių studija

„Palangos tilto“ informacija, 2010 05 28 | Rubrika: Miestas

Šią savaitę miesto meras Vytautas Stalmokas, Administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas ir vyriausiasis architektas Svajūnas Bradūnas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dalyvavo techninės tarybos posėdyje, kur UAB „Ardanuy Baltic“, Ispanijos kompanija „Ardanuy Ingeneria“ atstovė Lietuvoje pristatė Šventosios jūrų uosto galimybių studiją.


Šventojoje Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, Palangos miesto savivaldybės meras Vytautas Stalmokas su savivaldybės administracijos direktoriumi Valerijumi Kuznecovu bei laikinuoju miesto vyriausiuoju architektu Svajūnu Bradūnu, dalyvaujant Šventosios seniūnui Eugenijui Čilinskui, aptarė Šventosios...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius